Get News Fast

 

پاسخ به سوالی متداول درباره پروژه قطار شهری کرمانشاه که ذهن خیلی‌ها را مشغول کرده است

مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه به سوالی با این مضمون که «چرا قسمت هوایی(عرشه) این پروژه در طول بلوار طاق‌بستان و شهید بهشتی در بعضی مقاطع انقطاع‌ها و فضاهای خالی دارد؟» پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مطالعات پروژه قطار شهری کرمانشاه به سال ۱۳۵۴ برمی‌گردد که به دنبال آن در سال‌های ۱۳۸۶ و ۱۳۸۹ در چندین نوبت در شورای عالی کشور و در دو نوبت در شورای اسلامی شهر کرمانشاه به تصویب رسید، این مطالعات در دو نوبت در سفر رئیس‌جمهور وقت دارای مصوبه بوده و در سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه نیز مورد تأکید قرار گرفت.

بالاخره پروژه قطار شهری کرمانشاه ابتدا به صورت منوریل در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد، اما در سال ۱۳۹۳ طرح تغییر کرد و به قطار شهری تبدیل شد. برای سرعت بخشیدن به پروژه، این طرح در قطعات جداگانه به پیمانکاران واگذار شود، در این راستا هر قطعه و ایستگاه به پیمانکاران جداگانه داده شده است.

مهدی غلامرضایی، مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه که در سال ۱۳۹۰ فعالیت اجرایی آن انجام شد به طول ۱۳ کیلومتر از میدان معلم(مسکن) تا میدان فردوسی ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ۷ هزار و ۱۰۰ متر ابتدایی از آن به صورت هوایی روی ستون‌های که در ابتدا برای منوریل ساخته شده تا سه‌راه ۲۲ بهمن در حال ریل‌گذاری است که پیش‌بینی می‌شود ریل‌گذاری فاز اول پروژه قطار شهری کرمانشاه ۳۲ ماه زمان ببرد.

به گفته مدیرعامل قطار شهری کرمانشاه، از سه‌راه ۲۲ بهمن به صورت زیرزمینی و تونلی تا میدان فردوسی ادامه پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر این که پرداخت به موقع اعتبارات طرح قطار شهری کرمانشاه را به سرانجام می ‌رساند، گفت: در سفر سال گذشته رییس جمهور به استان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص پیدا کرد که تا کنون ۲۰۰ میلیارد تومان آن جذب شد و امسال هم قرار است ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر جذب پروژه شود.

 غلامرضایی تمامی امکانات و تجهیزات به کار رفته در پروژه قطار شهری کرمانشاه را از تولیدات داخل کشور و استان عنوان کرد و افزود: در بحث زیرسازی قسمت هوایی پروژه حدود ۹۸ درصد و در بحث تونل هم حدود ۷۵ درصد، پروژه پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: قطار شهری کرمانشاه ۱۳ ایستگاه دارد که ۶ ایستگاه به صورت هوایی و ۷ ایستگاه هم به صورت زیرزمینی است.

غلامرضایی در پاسخ به سوالی متداول از سوی شهروندان که چرا عرشه(قسمت هوایی) کشیده شده در طول بلوار طاق‌بستان و شهید بهشتی در بعضی مقاطع انقطاع‌ها و فضاهای خالی دارد، گفت: این محل‌ها حدود ۹۰ متر است محل احداث ایستگاه‌های هوایی است.

وی در پایان، افزود: هزینه انجام شده این پروژه از سال ۹۰ تاکنون ۵۴۰ میلیارد تومان بوده و ارزش فعلی آن به رقمی بالای ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد، امیدواریم با تزریق اعتبار به موقع فاز اول پروژه طی سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد. 

پایان پیام/پ


منبع : خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا