کیفیت خدمات برق شهروندان تهرانی لحظهای رصد میشود
به گزارش ایلنا، روز دوشنبه؛ 29 خردادماه با حضور وزیر نیرو و جمعی از مقامات عالی صنعت برق کشور در ساختمان ستادی توزیع برق پایتخت، برای نخستین بار در کشور، از رصدخانه شبکه برق و انرژی شهر تهران و مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکین شهر تهران رونمایی شد.
کامبیز ناظریان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ آغاز فعالیت این دو مرکز را قدمی بزرگ در مسیر خدمت رسانی به شهروندان تهرانی و شبکه توزیع برق کشور دانست و گفت: انرژی مصرفی پایتخت در این مراکز در سطح شبکه فشار ضعیف با استفاده از دادههای دقیق مکان محور، رصد و تمامی ریزجزئیات مرتبط با کیفیت انرژی توزیعی به منظور اطمینان از ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تهرانی مورد بررسی لحظهای کارشناسان با استفاده از فناوری های نوین قرار می گیرد.
وی بهبود شاخص های نیرورسانی به ویژه در شرایط بارگذاری شبکه و بررسی و کنترل وضعیت شبکه توزیع برق در کلیه بحرانهای طبیعی را از دیگر قابلیتهای این دو مرکز دانست و افزود: بررسی هوشمند شبکه روشنایی معابر، مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی و عملیاتی، افزایش بهرهوری و کاهش هزینههای اجرایی و ارزیابی روند و کیفیت ارائه خدمات به مشترکان از جمله منافع حاصل از فعالیت مراکز یاد شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به این که این شرکت، توسعه به روز، مطابق با فناوریهای نوین را به عنوان لازمه ارائه خدمات شایسته به ذینفعان به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: با آغاز فعالیت رصدخانه شبکه برق و انرژی و مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکان شهر تهران، ارتباط دوسویه با یکایک مشترکان برقرار شده و اطلاع رسانی دقیق به مخاطبان بر اساس فناوری های مبتنی بر GIS امکان پذیر شده است.
ناظریان افزود: در راستای بهرهبرداری از این مراکز، اطلاعات دقیق مکانی بیش از 4 میلیون و 700 هزار مشترک برق در شهر تهران، جمع آوری و رصد لحظهای بیش از 2 هزار مگاوات از پیک بار پایتخت به صورت بر خط از محل مصرف امکان پذیر شده است.
این گزارش حاکی است؛ از مهمترین شاخصهای اصلی رصد خانه برقوانرژی شهر تهران به عنوان یکی از رویکردهای ۱۴۰ برنامه ابلاغی صنعت برق در راستای گذر موفق از تابستان ۱۴۰۲، میتوان به کنترل و رصد انرژی تحویلی به صورت برخط و تحلیل تغییرات مصرف، پایش انرژی شهر تهران از طریق کنتورهای هوشمند بهصورت برخط، پایش و کنترل مصارف ادارات، سازمانها و نهادهای غیرعمومی غیردولتی شهر تهران نظیر وزارتخانهها، ادارات، بانکها، مراکز آموزشی و دانشگاهها، بیمارستانها و سایر مراکز مهم و حساس به اولین موقعیت مکانی، کنترل شدت مصرف مشترکان با تعرفههای خانگی، تجاری و غیره بر اساس پلههای مصرف در پهنه جغرافیایی شهر تهران و نیز تجزیه و تحلیل GIS محور شبکه به منظور تعیین نقاط ضعف و فرسودگی جهت تدوین برنامههای نوسازی شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف اشاره کرد.
همچنین مهمترین شاخصهای اصلی مرکز راهبری و پایش هوشمند شبکه برق مشترکان شهر تهران، شناسایی و مدیریت هوشمند موقعیت مکانی تماسها و درخواستهای مشترکان ،تعامل دو سویه با مشترکان از زمان ثبت اطلاعات تا زمان انجام درخواست، کنترل پایداری برق مراکز حساس و اولویتدار، توسعه درگاههای ارتباطی مشترکان با راهاندازی وب سایت، اپلیکیشن برق من و کد دستوری ( #121*500*)، تشخیص و مدیریت شرایط بحرانی با استفاده از چگالی تماسهای مشترکان و نیز کاهش مدت زمان رفع خاموشی با تشخیص دقیق موقعیت مکانی خطا و هدایت اکیپ عملیاتی به محل وقوع خاموشی است.
انتهای پیام/