صادرات محصولات یک شرکت خودروساز خصوصی برای نخستین بار/ جی فور راهی بازار عراق شد
گروه خودروسازی کرمانموتور، به عنوان نخستین شرکت خصوصی خودروسازی ایران، صادرات محصولات تولیدی خود را با صادرات محصول J۴ به کشور عراق آغاز کرد و اولین محموله صادراتی این خودرو در هفته گذشته به مقصد بغداد ارسال شد. |
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، طبق اعلام این گروه صنعتی، سامان فیروزی – مدیرعامل شرکت کرمانموتور – ضمن اعلام خبر صادرات محصول J۴، اظهار کرد: خودروی J۴ نخستین خودرویی است که از محصولات شرکت کرمان موتور به عراق صادر میشود. کشور عراق، مقصد اول کرمانموتور برای صادرات هدف قرار گرفت و کشورهای روسیه، کشورهای مستقل مشترکالمنافع و شمال آفریقا مقصدهای بعدی خواهند بود.
وی صادرات خودرو توسط شرکت کرمانموتور را دستاوردی قابل توجه برای بخش خصوصی صنعت خودروسازی ایران دانسته و گفت: بهرغم وجود رقابت شدید با برندهای خارجی و تحریمهای اقتصادی، این امر با پشتوانه توانمندیهای صنعت قعهسازی کشور به ثمر رسیده است.
فیروزی اعلام کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده، در سال جاری ۴۰۰۰ دستگاه شامل عمدتا محصول J۴ به همراه سایر خودروها به کشورهای مختلف صادر خواهد شد. این خودرو (J۴) با استفاده از فناوریهای پیشرفته و با رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی بالا، طراحی و تولید شده است؛ بنابراین به راحتی میتواند نیازهای مشتریان کشورهای منطقه را برآورده کند.
تولید و صادرات اولین خودروی ملی بخش خصوصی
مدیرعامل کرمانموتور ضمن اشاره به برنامه تولید اولین خودرو ملی بخش خصوصی در آینده نزدیک توسط شرکت کرمانموتور، تاکید کرد: برنامهریزی برای صادرات این خودرو از اولویتهای کرمانموتور است و پس از عراق، صادرات خودرو به سه مقصد صادراتی دیگر در منطقه طی ماههای آینده عملیاتی خواهد شد. کرمانموتور قصد دارد با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی، برنامههای صادراتی خود را گسترش داده و با ارائه محصولات باکیفیت در بازارهای جهانی حضور پیدا کند تا از این طریق، به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.
فیروزی سرمایهگذاری قابلتوجه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و تطبیق با استانداردهای بینالمللی را در راستای تحقق اهداف عالیه این مجموعه در افق ۱۴۰۵ و رشد شرکت دانسته و گفت: پلتفرم خودروی J۴ متعلق به شرکت کرمانموتور است و هم اکنون با ۷۰ درصد داخلیسازی و همکاری ۱۲۰ قطعهساز داخلی به تولید میرسد.
وی رویکرد کرمانموتور را خلق برند ملی خودرو در بازارهای بینالمللی، کسب سهم بازار بیشتر برای خودرو ایرانی در بازار جهانی، ارزآوری به کشور و افزایش نرخ رشد ایجاد اشتغال عنوان و تاکید کرد: تلاش برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی و ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت با دیگر کشورها، امری حیاتی است که میتواند به توسعه صادرات خودرو کمک کند؛ برای این منظور، شرکتهای خودروسازی بایستی به پیشرفت فناوری، بهبود فرآیندها، دستیابی به استانداردهای روز دنیا و تحقیق و توسعه تمرکز کنند.
مدیرعامل کرمانموتور در تشریح اهداف و برنامههای آتی این گروه خودروسازی در زمینه صادرات، اظهار کرد: اهداف آینده شرکت کرمانموتور در زمینه صادرات خودروها شامل افزایش حجم صادرات به کشورهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی، افزایش توان رقابتی خودروهای تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروهای تولیدی و افزایش توان تولید است. صادرات محصولات کرمانموتور با J۴ به عنوان پرتیراژترین محصول این شرکت آغاز شده است؛ اما در زمینه صادرات خودروهای ایرانی، به دنبال ایجاد روابط تجاری بلندمدت با شرکتهای بینالمللی و توسعه همکاریهای فنی و تکنولوژیک با آنها هستیم.
انتهای پیام
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است
منبع : خبرگزاری ایسنا |