Get News Fast

 

فرماندار پیشوا: شرکت راه آهن همکاری‌ لازم برای رفع مشکلات قطار تهران-پیشوا را ندارد

فرماندار پیشوا با بیان این‌که وضعیت قطار تهران-پیشوا عادلانه نیست، گفت: مسؤولان وزارت راه و شهرسازی در خصوص قطار حومه‌ای تهران-پیشوا عدالت به خرج داده و قطارهای باکیفیتی را برای جنوب شهر اختصاص دهند.

ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پیشوا در رابطه با آخرین وضعیت قطار حومه‌ای تهران-پیشوا اظهار کرد: در خصوص قطارهای این حومه چند مشکل وجود دارد؛ یکی از مشکلات مربوط به درجه دوم بودن قطارهای این حومه در سیر حرکت قطارهای ریل است به آن معنا که اولویت حرکت با قطارهای اصلی مانند قطار تهران-مشهد است و قطارهای حومه‌ای تا عبور این قطارها باید صبر کنند و این تأخیر موجب نارضایتی مسافران می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مسؤولیت رفع این مشکل با شرکت راه آهن است و به شرکت رجا به‌عنوان دارنده این قطارها مربوط نیست، گفت: نارضایتی مسافران بارها به مسؤولان شرکت راه آهن انتقال داده شده‌ است؛ مشکل دیگر مسأله سرمایش و تهویه مطبوع قطارها است که این موضوع نیز در جریان سفر وزیر کار به وی منتقل شد و وزیر دستوراتی خطاب به هیئت مدیره شرکت رجا جهت تامین فوری قطعات مورد نیاز از داخل یا خارج کشور و حل این مشکل طی مدت 30 روز آینده صادر کرد.

مطابق با بررسی ها، به ۲۲ رام قطار نیاز داریم

فرماندار پیشوا ابراز کرد: مشکل دیگر کمبود قطار در این مسیر است؛ بنابر بررسی‌های صورت گرفته مطابق حجم مسافرانی که از این مسیر تردد روزانه دارند؛ به حداقل 2 برابر ظرفیت فعلی یعنی تعداد 22 رام قطار نیاز است که این مسأله نیز مربوط به شرکت راه آهن است اما این مسوؤلان معتقدند که به دلیل عدم امکانات کافی قادر به تامین این ملزومات نیستند.

تاجیک‌نوری با ابراز اینکه از مردم به خاطر اینکه هنوز نتوانسته‌ایم مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم عذرخواهی می‌کنیم، تصریح کرد: برخی از قطارهای این حومه به علت کارکرد بالا، فرسوده شده و نیازمند تعمیرات بودند که ۲ رام از قطارها که نقص فنی داشته و مواقعی با توقف در مسیر، باعث سرگردانی مسافران و نارضایتی آن‌ها می‌شدند، جهت تعمیر از ریل خارج شده که این مسأله موجب کاهش تعداد دفعات حرکت قطارها و تغییر برنامه حرکت آن‌ها شده است؛ ضمنا 2 رام قطار دیگر نیز قبلا به همین علت از ریل خارج شده بودند.

شرکت راه آهن همکاری‌های لازم را انجام نداد‌

وی در رابطه با علت بازید وزیر کار از قطار تهران-پیشوا بیان کرد: قطارهای خط تهران-پیشوا مربوط به شرکت حمل‌و‌نقل ریلی «رجا» هستند و این شرکت نیز تحت نظر سازمان تامین اجتماعی وزارت کار است، البته این مسأله از وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی این اقدامات و شرکت راه آهن نیز پیگیری شد که در این مورد نیز شرکت راه آهن همکاری‌های لازم را انجام نداد‌.

فرماندار پیشوا با بیان این‌که حل مشکلات مربوط به قطار حومه‌ای به‌عنوان مثال افزایش ظرفیت قطارها، در حوزه فرمانداری‌ها نیست، گفت: انتظار داریم قطارهای در دست تعمیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیر شده و به چرخه خدمت بازگردند؛ باتوجه به اینکه عمده مسافران این محدوده برای کار و تحصیل تردد روزانه دارند از وزیر راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن انتظار می‌رود نسبت به افزایش ظرفیت قطار اقدام کنند.

تاجیک‌نوری با ذکر اینکه ۴ رام قطاری که برای تعمیر از ریل خارج شده‌اند، مربوط به شرکت رجا هستند، عنوان کرد: برای تعمیر این قطارها نیاز به قطعاتی هست که مسؤولان مربوطه برای تامین برخی از این قطعات با شرکت‌های دانش‌بنیان و مادرتخصصی حوزه ریلی در حال تعامل هستند؛ البته برخی این قطعات هم باید از خارج کشور تأمین شود که به علت تحریم‌های موجود، محدودیت‌هایی در این خصوص وجود دارد؛ لذا از شرکت رجا پیگیری‌های لازم برای تعمیر سریع این قطارها انجام شده اما هنوز زمانی برای پایان این تعمیرات اعلام نشده است، لذا نمی‌توان زمان مشخصی را برای برگشت این قطارها به ریل اعلام کرد.

وی افزود: در وضعیت فعلی از وزیر راه و شهرسازی و همچنین مدیرعامل شرکت راه آهن درخواست می‌شود که قطارهای مورد نیاز این حومه را به صورت اضطرار از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند، جهت جایگزینی ۲ رام قطاری که برای تعمیر از ریل خارج شده‌اند، تامین کرده تا نیازی به کم کردن تعداد دفعات حرکت قطار نباشد.

 قطارهای حومه‌ای دیگر در سطح استان از وضعیت خوبی برخوردار هستند

 فرماندار پیشوا ضمن اشاره به اینکه 3 شهرستان پیشوا، قرچک و ورامین حدود یک میلیون نفر جمعیت دارند و تراکم جمعیت در قطارهای این مسیر بالا است، بیان کرد: با توجه به اینکه قطارهای حومه‌ای دیگر در سطح استان از وضعیت خوبی برخوردار هستند، از مسؤولان وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود که عدالت به خرج داده و قطارهای باکیفیتی را برای جنوب شهر اختصاص دهند.

تاجیک‌نوری با بیان اینکه برخی مسافران این حومه مجبورند تا رسیدن به مقصد حدود 50 دقیقه سر پا بایستند، اضافه کرد: دو مسأله بهبود وضعیت تهویه مطبوع و تراکم جمعیت در قطارها و همچنین تعمیر 4 رام قطاری که از ریل خارج شده‌اند، جز اولویت‌های اصلی ما است که در این خصوص پیگیری‌های لازم از وزارت کار جهت بهبود وضعیت سرمایشی قطارها و تامین 2 رام قطار در نوبت صبح و 2 رام قطار در نوبت عصر توسط شرکت راه آهن جهت کاهش بار ترافیکی و تراکم جمعیت در حال انجام است.

وی در خصوص وضعیت سایر قطارهای این مسیر گفت: سایر قطارهای این مسیر به غیر از مشکل سرمایش مشکل دیگری ندارند که این مسأله نیز در حال رفع است؛ ضمناً در حال حاضر مشکل سرمایش و تهویه مطبوع یکی از این قطارها حل شده و مابقی نیز نیازمند قطعه‌ای هستند که مسؤولان جهت تامین آن قول مساعدت داده‌اند.

فرماندار پیشوا با بیان اینکه ساعت حرکت 5 و 30 دقیقه قطار برای کارمندانی که باید در این روزها رأس ساعت 6 صبح در محل کار خود حاضر شوند مناسب نیست، عنوان کرد: برنامه‌ریزی این قطارها به‌صورت فصلی انجام می‌شود و از این جهت نیامند هماهنگی‌های لازم است که این موضوع در بازدید استاندار محترم بیان شد و استاندار جهت رفع این مسأله قول مساعدت دادند.

پایان پیام/


این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا