ارزیابی و انتخاب شرکت های تعاونی در جوایز صادراتی عملیاتی می شود
به گزارش خبرنگار مهر، در نشست تخصصی راهکارهای توسعه صادرات بخش تعاون جمهوری اسلامی، مهدی مسکنی، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ظرفیتهای خوبی در کشور برای گسترش شرکتهای تعاونی وجود دارد. اطلاع از این ظرفیتها خود موضوع مهمی است.
وی افزود: چرخش اطلاعات در این حوزه ضروری است. اطلاعات کمک میکند کم هزینه تر و شفافتر جلو برویم.
او اظهار کرد: در بخش تعاون صادرات موضوعیت دارد زیرا تعاونیها تولید کوچک و متوسط دارند و حلقههای میانی میتواند به صادرات محصولات این بخش کمک کند.
معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: معتقدم در اقتصادی که مورد هجمه تحریم است مدل کسب و کارهای کوچک میتواند موفق تر از مدلهای کسب و کار بزرگ است که یکی از نمونههای مدلهای کسب و کار کوچک شرکتهای تعاونی است.
او گفت: موفقیت در این بخش به چند پیش شرط نیاز دارد؛ نخست اینکه خود را مجهز به دانش روز جهان کنیم و بتوانیم شفافیت را در بالاترین سطح داشته باشیم. دیگر اینکه از ظرفیت تعاونیهای مرزنشین که به فراموشی سپرده شده مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر فقط از ۱۰ درصد این ظرفیت استفاده میشود.
وی ادامه داد: موضوع دیگر فعال کردن خوشههای تخصصی است.
مسکنی در پایان گفت: امسال برای نخستین بار در همایش جایزه برتر صادراتی برای کارآفرینان، یک شرکت تعاونی برگزیده شد. همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت قول مساعد داده تا در جایزه صادراتی این سازمان از شرکتهای تعاونی نیز دعوت شود.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است