شاخص و معیار جدید برای ناشران تعیین و تعریف شد

مدیرعامل بورس تهران اظهار داشت: این یک آغازی برای بازتعریف جدید از وظایف مدیران بورسی تا ذی نفعان برای افزایش اعتماد در بازار سرمایه است.

شاخص و معیار جدید برای ناشران تعیین و تعریف شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود گودرزی در همایش چشم انداز حاکمیت شرکتی، الزام‌ها و چالش‌ها اظهار داشت: سال گذشته که دستورالعمل راهبری شرکتی اصلاح و ابلاغ شد، در بورس تهران به این جمع بندی رسیدیم با توجه به دغدغه تقویت و ارتقای اعتماد در بازار سرمایه و در راستای اجرای ماده ٢ قانون بورس اوراق بهادار که مبتنی بر ارتقای شفافیت، انصاف و پاسخگویی است؛ این همایش را برگزار کنیم تا ناشران بدانند با چه متر و معیاری اندازه گیری می‌شوند.

وی ادامه داد : بنابراین شاخص حاکمیت شرکتی در نظر گرفته می‌شود تا بازار سرمایه یک متر و معیا مشخص داشته باشد.

مدیرعامل بورس تهران گفت: بیش از ۵٠ سال است که بحث حاکمیت شرکتی در دنیا مطرح شده و در دنیا از این بحث گذر کردند و وارد رابطه حاکمیتی شرکتی و بنگاه‌های اقتصادی و مسولیت‌های اجتماعی شده‌اند چراکه به خوبی می‌دانند بدون نگاه دقیق به محیط زیست و کسب و کار و مسولیت اجتماعی نمی‌توانند به رشد پایدار برسند.

گودرزی گفت: این یک آغازی برای بازتعریف جدید از وظایف مدیران بورسی تا ذی نفعان برای افزایش اعتماد در بازار سرمایه است.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا