Get News Fast

 

راه‌آهن رشت – انزلی به کجا رسید؟

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت، راه‌آهن رشت – انزلی پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصدی دارد که با تامین اعتبار حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی، در سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، خط ریلی قزوینرشت پس از افتتاح در سال‌های گذشته قرار بود تا بندر کاسپین و پس از آن انزلی ادامه پیدا کند تا دریای خزر از طریق ریل به خلیج فارس متصل شود. اما برای ریل‌گذاری در این مسیر مشکلات بسیاری به وجود آمد که یکی از آن‌ها تاخیر در دریافت مجوز زیست‌محیطی برای راه‌آهن رشت – انزلی بود.

با وجود این، شهریور ماه ۱۳۹۹ ریل‌گذاری در این مسیر آغاز و مقرر شد تا پایان این سال، خط ریلی تکمیل شود که این اتفاق نیفتاد.

به‌دنبال آن سال گذشته نیز استاندار گیلان تکمیل پروژه‌های مهم این استان از جمله راه‌آهن رشت به انزلی را امری ضروری خواند که باید هرچه سریع تر و با رعایت استانداردها به انجام رسد.

بیشتر بخوانید

  • قطار رشت کی به انزلی می‌رسد؟

  • خط ریلی رشت – انزلی در انتظار مجوز محیط زیست

البته به‌تازگی باز هم این پروژه به جریان افتاده و موافقت محیط زیست هم کسب شده است؛ در این راستا خیراله خادمی چند روز پیش و طی سفر به استان گیلان و بازدید از مراحل اجرایی پروژه راه‌آهن رشت-انزلی، این راه‌آهن را یکی از چهار طرح ریلی اولویت‌دار کشور نامید و گفت: راه‌آهن رشت-انزلی به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال-جنوب با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۵ درصد با رعایت کیفیت و سرعت مناسبی در حال اجرا است.

وی پیشرفت فیزیکی زیرسازی طرح را ۹۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر زیرسازی این محور ریلی مهم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۲۱ کیلومتر آن نیز با استفاده از ریل ملی و توان و تخصصی مهندسان ایرانی ریل‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و  توسعه از برنامه زمان‌بندی اجرا و تامین مالی پروژه خبر داد و گفت:‌ به‌منظور اتمام بخش‌های باقیمانده این مسیر ریلی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این پروژه در سال جاری آماده بهره‌برداری شود. با وجود مشکلات تامین مصالح خاکریزی در استان، بیش از ۵/۲ میلیون مترمکعب خاکریزی انجام شده و ۲۱۰ دستگاه از پل‌های بزرگ و کوچک مسیر نیز تکمیل شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: حدود ۲۵ کیلومتر از مسیر راه‌آهن رشت- انزلی کیلومتر با راه‌آهن رشت-کاسپین مشترک است و مطالعات و طراحی بخش‌های باقیمانده نیز با هماهنگی سازمان محیط زیست کشور در حال انجام است که عملیات اجرایی آن پس از اتمام فاز اول در قالب فاز دوم قابل اجرا خواهد بود.

انتهای پیام

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری ایسنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا