ورود به بازار؛ نقطه شکست نوپاها/موفقیت ۴۸ درصدی شرکتهای مستقر در مرکز رشد پارک فناوری پردیس
رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس از موفقیت ۴۸ درصدی شرکتهای نوپای مستقر در این مرکز خبر داد و گفت: ورود به بازار نقطه شکست شرکتهای نوپا است که ما با بهرهگیری از ظرفیتهای این پارک در تلاش هستیم این نقطه را کمرنگ کنیم. |
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا، محسن علی اکبریان در جمع خبرنگاران مراکز رشد را یکی از بازیگران اصلی زیست بوم فناوری و نوآوری کشور دانست و گفت: مراکز رشد به عنوان اولین مراکز مواجهه کارآفرینان با حوزه اشتغال و کارآفرینی است؛ از این رو مراکز رشد علاقهمندان به اشتغال و کارآفرینی را میزبانی میکنند، از این رو این مراکز نقش مهمی در حوزه جهت دهی و تعیین مسیر برای کارآفرینان دارند.
وی با بیان اینکه در نشست مدیران مراکز رشد به دنبال همراه کردن سیاستها و ایجاد ادبیات مشترک و برنامههای مراکز هستیم، اظهار کرد: از این رو در نشست سراسری مدیران مراکز رشد کشور، مدیران مراکز رشد تجربیات خود را به اشتراک میگذارند، ضمن آنکه درباره فناوریهای آینده در حوزه کسب و کارها بحث و تبادل نظر میشود.
علیاکبریان، هوش مصنوعی، متاورس و فناوریهای نوظهور را از جمله فناوریهای آینده نام برد و یادآور شد: در مرکز رشد پارک فناوری پردیس که از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد، تیمهای متعددی وارد شدند و با گذراندن دورههای مختلف توانستهاند از این مرکز خارج شوند. بر اساس آمارها نرخ موفقیت شرکتها ۴۸ درصدی است.
به گفته وی ۴۸ درصد موفقیت شرکتها یعنی ۴۸ درصد از شرکتهایی که وارد مرکز رشد شدند، توانستهاند بعد از ۳ سال به پایداری اقتصادی برسند و موفق از مرکز رشد پارک فناوری پردیس خارج شوند.
رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس با بیان اینکه این آمار در مقایسه با آمارهای جهانی و کشوری یک عدد بالایی تلقی میشود، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۰ محصول توسط شرکتهای مستقر در این مرکز رشد به تولید رسیده و میزان فروش شرکتها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برآورده شده است.
علیاکبریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ شرکت فعال در این مرکز رشد مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۳۰۰ متخصص در ۶۰ شرکت فعال هستند.
وی با اشاره به چالشهای مراکز شد، یادآور شد: عمده چالشی که شرکتها با آن مواجه میشوند، موضوع توسعه بازار است و اینکه محصولی که از سوی شرکتها توسعه داده شده است، مشتری مناسبی را بیابد. در مرحله ایدهپروری، توسعه ایده و رسیدن به نمونه اولیه محصول و حتی رسیدن به نمونههای صنعتی، شرکتها میتوانند به موفقیتهایی دست یابند، جایی که نقطه شکست و ریسک بالایی است، مقیاس پذیر بودن محصول است.
علیاکبریان، مقیاس پذیر بودن طرحها را راهکاری برای ورود به بازار و دریافت سهمی از بازار دانست و اظهار کرد: این نقطه، نقطه شکست بسیاری از شرکتهای نوپا است و ما برنامههایی را داریم که این نقطه شکست را کمرنگ کنیم و ریسک این مرحله را برای شرکتها کاهش دهیم و برای این منظور از ظرفیتهای این مرکز بهره برداری میکنیم تا بازار را برای شرکتهای نوپا فراهم کنیم.
رییس مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، با اشاره به اقدامات تسهیلگری در حوزه صادرات، توضیح داد: ما در مجموعه پارک خدمات و تسهیلاتی برای صادرات فراهم میکنیم، ولی تعداد کمی از شرکتها به صادرات محصولات میرسند و در ابتدا آنها باید برای ورود به بازار داخلی بجنگند تا سهمی از بازار داخل را کسب کنند.
وی ادامه داد: ولی اگر شرکتی محصول با قابلیت صادراتی تولید کند، ما با استفاده از پایگاههای صادراتی که در کشورهای مختلف همچون افریقا نمایشگاههای دائمی برگزار شده و به شرکتها کمک میکنیم تا با استفاده از کارگزاران ارائهدهنده توسعه خدمات صادرات، به این بازارها دست یابند.
انتهای پیام
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است
منبع : خبرگزاری ایسنا |