Get News Fast

 

نماینده سبزوار: بر اثر کم کاری های مسئولان گذشته، شاهد کشته شدن هم وطنان مان در جاده های سبزوار هستیم

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده سبزوار در مجلس با اشاره درخواست مخاطبان صفحه «فارس من» برای دوبانده شدن محور سبزوار به بردسکن گفت: به دلیل کم کاری های مسئولان گذشته، شاهد کشته شدن هم وطنان مان در جاده های سبزوار هستیم.

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار اظهار کرد: پروژه دوبانده کردن محور سبزوار به بردسکن در یک مرحله در طرح دوبانده شدن جاده سبزوار- اسفراین- بجنورد در حدود ۱۲ سال گذشته در لایحه بودجه آمده است اما متاسفانه طی سال های گذشته هیچ کدام از اعتبارات موجود به خراسان رضوی تعلق نگرفته و همه اعتبارات به خراسان شمالی رفته و از دورترین محورها نسبت به خراسان رضوی بهسازی جاده ها آغاز شده است.

وی افزود: پیگیری زیادی کردیم تا این پروژه از سمت سبزوار به اسفراین برای خراسان رضوی تامین اعتبار شود اما سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه، پروژه جدیدی برای دوبانده کردن محور سبزوار به بردسکن تعریف و این بخش را از پروژه جاده سبزوار- اسفراین- بجنورد جدا کردند.

دولت برای تامین مالی پروژه ها از شیوه های جدید استفاده نمی کند

نماینده سبزوار: بر اثر کم کاری های مسئولان گذشته، شاهد کشته شدن هم وطنان مان در جاده های سبزوار هستیم

 

عنابستانی ادامه داد: از آن جایی که هزینه های راهداری به شدت افزایش داشته و دولت هم صرفا به بودجه عمومی کشور متکی است پیشرفت این پروژه ها زمان بر می شود. لازم است که دولت، نحوه تامین مالی را از راه های غیر بودجه ای پیش ببرد. چون بزرگراه ها را می توان با مشارکت های مردمی و بخش خصوصی ساخت و در ساختار بودجه هم دولت چنین مجوزی دارد. در حالی که وزارت راه برای تامین پروژه ها هنوز به سمت شیوه های جدید نرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ما با هماهنگی دولت، طرح جدیدی آوردیم و یک ردیف بودجه مطالعاتی برای محور سبزوار به بردسکن گذاشتیم. اکنون نیز مطالعات انجام شده و منتظر هستیم تا وارد جدول بودجه شود و برای آن هم ردیف اعتبار گذاشته شود. البته اکنون حدود ۲ هزار پروژه در کشور منتظر چنین بودجه ای هستند. این کار را سخت کرده ولی ما در منطقه خراسان و شرق کشور معتقدیم اولویت اول برای پروژه ها راه های شرق کشور است که وضعیت آن به شدت عقب مانده است.

عقب ماندگی عجیب در شرایط جاده ای شرق کشور

نماینده سبزوار: بر اثر کم کاری های مسئولان گذشته، شاهد کشته شدن هم وطنان مان در جاده های سبزوار هستیم

 

این نماینده مجلس افزود: در شرق کشور حدود ۱۰۰ کیلومتر آزادراه داریم اما در غرب کشور حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاده راه وجود دارد. تنها آزادراهی که در شرق کشور، کاربری دارد آزادراه مشهد به باغچه به طول ۳۵ کیلومتر است و آزادراه کنارگذر مشهد در حدود ۷۰ کیلومتر هیچ کاربری خاصی ندارد. یعنی در شرق کشور عملا ۳۵ کیلومتر آزادراه داریم.

وی افزود: آزادراه حرم تا حرم که در دو دولت گذشته انجام شد از همان سال تاکنون رها شده و متقابلا آزادراه های بسیاری در نیمه غربی کشور ساخته می شود. جای تاسف دارد که محورهای شرق کشور این قدر رها شده است.

عنابستانی ادامه داد: به عنوان مثال محور سبزوار به بردسکن، مسیر اتصال خراسان جنوبی به تهران است و یک شاهراه مهم به شمار می رود که ترافیک آن روی یک راه فرعی است. همچنین جاده اسفراین به بجنورد، مسیر اتصال خراسان شمالی به تهران است اما متاسفانه چنین جاده نامناسبی ترافیک یک شاهراه را تحمل می کند.

وی خاطرنشان کرد: جاده سبزوار به قوچان یک جاده ترانزیتی است و کامیون های کشور ترکیه ۱۸۰۰ کیلومتر در جاده دوبانده حرکت می کنند و به محض این که به سبزوار می رسند وارد یک جاده قدیمی یک بانده می رسند و بعد از قوچان هم وارد جاده دوبانده می شوند. روزانه حدود ۵۰۰ کامیون در این محور حرکت می کنند و در نزدیکی سبزوار در یک جاده یک بانده و خطرناک حرکت می کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: جاده های غرب استان خراسان رضوی و شرق کشور وضعیت اسف باری دارد و وزارت راه باید با جدیت به این مسیرهای مهم ترانزیتی توجه کند.

به دلیل کم کاری های مدیران گذشته، شاهد کشته شدن هم وطنان مان هستیم

نماینده سبزوار: بر اثر کم کاری های مسئولان گذشته، شاهد کشته شدن هم وطنان مان در جاده های سبزوار هستیم

 

وی ادامه داد: متاسفانه دوستان سازمان برنامه به موضوع جاده های خراسان رضوی کاملا بی توجه هستند. ما مدام پیگیری می کنیم که باید پروژه جدیدی شروع شود اما دوستان سازمان برنامه می گویند که باید پروژه های قدیمی را تمام کنیم.

عنابستانی افزود: سوال ما این است که وقتی در گذشته، پروژه غیرعادلانه ای را شروع کردید اکنون چرا باید مردم تصمیمات نامناسب شما را تحمل کنند؟ پروژه ای که از ابتدا شروع کردید غیرعادلانه بوده حالا ما باید صبر کنیم تا همه این پروژه ها تمام شود و بعد به فکر نجات جان هزاران مسافر مسیرهای خراسان رضوی بیفتید؟

عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: این سوال را باید مدیران قبلی پاسخ دهند. سال هاست که اقدامی صورت نگرفته و پروژه ای پیش بینی نشده. به دلیل کم کاری های مدیران و مسئولان گذشته باید شاهد کشته شدن هم وطنان مان باشیم. وزارت راه و سازمان برنامه باید مسئله را جدی بگیرند تا امسال، پروژه دوبانده کردن محور سبزوار به بردسکن در جدول بودجه بیاید و کار آن آغازشود.

پایان پیام/


این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا