ایمن سازی ۹۳ نقطه حادثه خیز در کرمانشاه
فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: نقاط حادثه خیز استان کرمانشاه در طول سالهای (۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱) ۲ مرتبه ایمن سازی شد و آمار تصادفات از سوی پلیس راهور اخذ و به کمسیون ایمنی راه و شهرسازی اعلام شد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۵ آمار ایمن سازی ۱۰۲ نقطه حادثه خیز راههای استان کرمانشاه ابلاغ شد که از این ۱۰۲ نقطه تنها ۹ نقطه حادثه خیز برای ایمن سازی باقی مانده و ۹۳ نقطه احداث شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به مجموع آمار کشوری ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کل کشور وجود دارد که ۱۰ نقطه از این آمار مربوط به استان کرمانشاه و به اداره کل راهداری ابلاغ شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۶ نقطه از ۱۹ نقطهای که برای ایمن سازی از سال ۹۵ باقی مانده به صورت کامل ایمن سازی و احداث شد و ۱۳ نقطه حادثه خیز دیگر نیز به پیمانکاران ابلاغ شده و مشغول انجام فعالیت هستند.
کرمی بیان کرد: انتظار میرود تا قبل از اربعین پنج الی ۶ نقطه به مرحله اتمام و صورت جلسه آن به دست پلیس برسد و برای نقاط حادثه خیز باقی مانده نیز برنامهریزیهایی وجود دارد که انتظار میرود با حمایت مسئولین و تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال ایمن سازی آنها انجام شود.
وی درباره پیشرفت ایمن سازی نقاط حادثه خیز نسبت به سال گذشته اذعان کرد: سطح ایمنی در مسیر بزرگراههای استان کرمانشاه کاملا متفاوت و نسبت به سایر استانها وضعیت بهتری دارد.
کرمی گفت: استان کرمانشاه از سال ۱۴۰۱ از لحاظ ایمنی جادهای جزو استانهای برتر کشور شد و تا قبل از اربعین چندین قرارداد، خط کشی و روشنایی در نقاط حادثهخیز به صورت روشنایی نقطهای و نصب تابلوهای علائم و سایر فعالیتهای ایمن سازی در حال اجرا است.
کمبود اعتبار مالی برای تعمیر ماشین آلات مورد نیاز راهداری کرمانشاه
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه عنوان کرد: ۴۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در استان کرمانشاه وجود دارد که این ناوگان با حدود ۲۳/۹ سال عمر مفید فرسوده است و تعمیر و نگهداری آن هزینه بالایی دارد.
وی اضافه کرد: برای تعمیر و نگهداری ماشینآلات فرسوده با مشکل کمبود اعتبار مواجهیم و این موضوع سبب شده بیشتر مواقع فضای کار از همکاران گرفته شود.
کرمی ادامه داد: شرایط نگهداری ماشین آلات خراب برای استان کرمانشاه هزینهبر و زمانبر است و سبب شده خدماتی که باید به صورت مطلوب ارائه شود کامل نباشد.
وی خاطر نشان کرد: امید است با حمایتها و مصوبه جدیدی که در قوانین امسال صادر شده ماشین آلاتی را با عمر ناوگان پنج سال به داخل کشور وارد و به مجموعه ماشین آلات راهداری استان کرمانشاه اضافه کنند.
کرمی بیان کرد: اعتبار برای تعمیر ماشین آلات از ۲ راه تامین میشود که اعتبارات راههای فرعی و روستایی از طریق کمیته برنامهریزی شهرستانها و راههای شریانی از اعتبارات سازمان راهداری تخصیص داده میشود و قابل ذکر است که کمیته برنامهریزی هنوز تشکیل نشده است.
وی تاکید کرد: با فرمانداریهای شهرستانها رایزنیهایی شده که انتظار میرود برای تعمیر ماشین آلات اعتبارات لازم را تخصیص دهند.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است