Get News Fast

 

ایمن سازی ۹۳ نقطه حادثه خیز در کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۱۰۲ نقطه حادثه خیز از سال ۱۳۹۵ در استان کرمانشاه شناسایی شده که تا کنون ایمن سازی ۹۳ نقطه آن انجام شده است.

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: نقاط حادثه خیز استان کرمانشاه در طول سال‌های (۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱) ۲ مرتبه ایمن سازی شد و آمار تصادفات از سوی پلیس راهور اخذ و به کمسیون ایمنی راه و شهرسازی اعلام شد.

وی افزود: در سال ۱۳۹۵ آمار ایمن سازی ۱۰۲ نقطه حادثه خیز راه‌های استان کرمانشاه ابلاغ شد که از این ۱۰۲ نقطه تنها ۹ نقطه حادثه خیز برای ایمن سازی باقی مانده و ۹۳ نقطه احداث شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به مجموع آمار کشوری ۸۸۷ نقطه حادثه خیز در کل کشور وجود دارد که ۱۰ نقطه از این آمار مربوط به استان کرمانشاه و به اداره کل راهداری ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶ نقطه از ۱۹ نقطه‌ای که برای ایمن سازی از سال ۹۵ باقی مانده به صورت کامل ایمن سازی و احداث شد و ۱۳ نقطه حادثه خیز دیگر نیز به پیمانکاران ابلاغ شده و مشغول انجام فعالیت هستند.

کرمی بیان کرد: انتظار می‌رود تا قبل از اربعین پنج الی ۶ نقطه به مرحله اتمام و صورت جلسه آن به دست پلیس برسد و برای نقاط حادثه خیز باقی مانده نیز برنامه‌ریزی‌هایی وجود دارد که انتظار می‌رود با حمایت مسئولین و تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال ایمن سازی آن‌ها انجام شود.

وی درباره پیشرفت ایمن سازی نقاط حادثه خیز نسبت به سال گذشته اذعان کرد: سطح ایمنی در مسیر بزرگراه‌های استان کرمانشاه کاملا متفاوت و نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتری دارد.

کرمی گفت: استان کرمانشاه از سال ۱۴۰۱ از لحاظ ایمنی جاده‌ای جزو استان‌های برتر کشور شد و تا قبل از اربعین چندین قرارداد، خط کشی و روشنایی در نقاط حادثه‌خیز به صورت روشنایی نقطه‌ای و نصب تابلوهای علائم و سایر فعالیت‌های ایمن سازی در حال اجرا است.

کمبود اعتبار مالی برای تعمیر ماشین آلات مورد نیاز راهداری کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ۴۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در استان کرمانشاه وجود دارد که این ناوگان با حدود ۲۳/۹ سال عمر مفید فرسوده است و تعمیر و نگهداری آن هزینه بالایی دارد.

وی اضافه کرد: برای تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات فرسوده با مشکل کمبود اعتبار مواجهیم و این موضوع سبب شده بیشتر مواقع فضای کار از همکاران گرفته شود.

کرمی ادامه داد: شرایط نگهداری ماشین آلات خراب برای استان کرمانشاه هزینه‌بر و زمان‌بر است و سبب شده خدماتی که باید به صورت مطلوب ارائه شود کامل نباشد.

وی خاطر نشان کرد: امید است با حمایت‌ها و مصوبه جدیدی که در قوانین امسال صادر شده ماشین آلاتی را با عمر ناوگان پنج سال به داخل کشور وارد و به مجموعه ماشین آلات راهداری استان کرمانشاه اضافه کنند.

کرمی بیان کرد: اعتبار برای تعمیر ماشین آلات از ۲ راه تامین می‌شود که اعتبارات راه‌های فرعی و روستایی از طریق کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و راه‌های شریانی از اعتبارات سازمان راهداری تخصیص داده می‌شود و قابل ذکر است که کمیته برنامه‌ریزی هنوز تشکیل نشده است.

وی تاکید کرد: با فرمانداری‌های شهرستان‌ها رایزنی‌هایی شده که انتظار می‌رود برای تعمیر ماشین آلات اعتبارات لازم را تخصیص دهند.

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرآنلاین
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 13 =

دکمه بازگشت به بالا