Get News Fast

 

بذرپاش: دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که یکی از منتقدان حمل‌ونقل هوایی هستم، گفت: دست سوداگران حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم،. ظلم همین است، ظلم که شاخ و دم ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در آیین تکریم از دست‌اندرکاران حج 1402 اظهار کرد: امروز کار ما بیشتر مداقه در صنعت هوانوردی به‌عنوان صنعت بزرگ و عظیم است. شاید روزانه از این صنعت بیشتر نقد شنیده می‌شود که یکی از منتقدان خود بنده هستم. دلیل معلوم است؛‌وقتی درباره این صنعت حرف می‌زنیم یعنی از یک صنعت فناورانه و مردم پایه توام با هم صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولین اشتباه در این صنعت،‌آخرین اشتباه است. ایران مقابل شدیدترین تحریم‌ها در این بخش مقابله می‌کند.

وی با بیان این‌که در صنعت هوانوردی ایمنی در راس است و فعالان این بخش در مرز دانش حرکت می‌کنند، افزود: باید همه مردم بتوانند از حمل‌ونقل هوایی استفاده کنند، اما قصاوت درباره این بخش را همه مردم انجام می‌دهند. وقتی یک هواپیما تاخیر می‌خورد یا در خدمت‌رسانی آن وقفه‌ای صورت می‌گیرد همه درباره آن حرف می‌زدند. پایه ارزیابی صنعت هوایی خود مردم هستند و لحظه‌ای آنرا رصد کرده و تحت تاثیر اخبار آن قرار می‌گیرند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به در حال تصویب بودن 27 نقطه برای ایجاد شهر ساحلی، گفت: در حال بررسی هستیم که آیا همه این شهرها نیازمند فرودگاه هستند یا خیر. نمی‌توانیم درباره توسعه یک زون حرف بزنیم و صنعت هوایی و فرودگاه را نبینیم.

بذرپاش یادآور شد: روزانه در کشور 1200 پرواز انجام می‌شود و بیش از 50 هزار نفر به‌صورت مستقیم به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به این‌‌که دست سوداگران  حمل‌ونقل هوایی را قطع می‌کنیم، افزود: ظلم همین است. ظلم که شاخ و دُم ندارد.

وی با بیان این‌که توسعه ناوگان هوایی یکی از اولویت‌هاست، اضافه کرد: الان تقاضا 5 برابر عرضه در حمل‌ونقل هوایی است. از این رو باید همه زیرساخت‌ها را ارتقا دهیم و همین امسال تعداد قابل توجهی به ناوگان هوایی اضافه می‌شود. برای ایران ایر هم همین است؛ تعداد پرنده‌های زمینگیر این شرکت به دلیل مشکلاتی افزایش یافته است و باید تعداد ناوگان فعال ایران‌ایر را افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم نظم کشور را با سیستم  فرودگاه می‌سنجند شاید هم ارتباطی نداشته باشد اما این کار را می‌کنند. بنده هم در تاخیرات اذیت می‌شوم و این را پیگیری می‌کنم.البته خیلی از تاخیرات غیرقابل پیش بینی است و عوامل انسانی خیلی در آن دخالت نداشته‌اند.

بذرپاش تاکید کرد: وقتی خدمات فرودگاهی ساده ارائه نکنیم،‌ مردم قضاوت می‌کنند. طرف خدمات فرودگاهی در خارج را با خدمات فرودگاهی در داخل مقایسه می‌کنند. این روزها که وزیرم این ور و آن ور می‌روم و مراجعاتی دارم. یکی از مسافران نجف درباره هوای گرم داخل کابین اعتراض داشت.

وی لازمه ارتقای خدمات را نظارت دانست و با بیان این‌که صنعت یعنی مشتری، بازار و قیمت تمام شده و …،‌ اظهار کرد: در صنعت هوانوردی روش دستیابی مردم به بلیت پروازها مهم است مانند امنیت پروازها و… . وقتی درباره صنعت حرف می‌زنیم همه ابعاد آن مهم است.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا