Get News Fast

 

چین و هند رقبای اصلی ایران در آفریقا/ مزیت رقابتی در کالاهای دانش بنیان

معاونت ارتقاء کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه در بازارهای آفریقا کشورهایی مثل چین و هند نفوذ قوی دارند و رقابت با آنها تا حدودی سخت است، گفت: اما در مورد کالاهای با ارزش افزوده بالاتر و کالاهای دانش بنیان مزیت داریم و همین الان هم بخش زیادی از تجهیزات پزشکی ایرانی در آفریقا فروخته می‌شود.

محمدصادق قنادزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی مجموعاً ۲۵ سند همکاری امضا شد، گفت: آفریقا تقریباً به همه کالاهای تمام شده نیاز دارد. بنابراین ایران می‌تواند انواع کالاهای سرمایه‌ای و مصرفی مثل ماشین آلات، کالاهای تمام شده صنایع غذایی، مصالح ساختمانی، محصولات پتروشیمی و غیره را به آفریقا صادر کند.

اما به گفته وی هدف از این سفر بیشتر استفاده از ظرفیت‌های واردات از آفریقا بود. چرا که در حال حاضر اکثر کشورهای دنیا مواد اولیه معدنی، کشاورزی، کالاهای اساسی، غلات، گوشت و غیره را از آفریقا تامین می‌کنند.

قنادزاده با بیان اینکه در حال حاضر تجارت ایران با آفریقا سالانه ۱.۲ میلیارد دلار است که ۱.۱ میلیارد دلار آن صادرات است، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد به درستی از آفریقا استفاده نکردیم. بنابراین واردات گوشت از آفریقا، صادرات خودروهای باری نیسان و سایر قراردادها برای توسعه همکاری از جمله نتایج این سفر بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت‌های کالاهای ایرانی در آفریقا با کشورهای رقیب قابل رقابت است، تصریح کرد: اما در بازارهای آفریقا کشورهایی مثل چین و هند نفوذ قوی دارند و رقابت با آنها تا حدودی سخت است. اما در مورد کالاهای با ارزش افزوده بالاتر و کالاهای دانش بنیان مزیت داریم و نیاز است که تجار در آنجا استقرار داشته باشند. همین الان هم بخش زیادی از تجهیزات پزشکی ایرانی در آفریقا فروخته می‌شود.

انتهای پیام

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری ایسنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا