Get News Fast

 

تمدید وعده افتتاح راه‌آهن اردبیل تا پایان سال/ اتصال پروژه به آسیای میانه + نقشه

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اگر دولت ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر در این سه ماه به راه‌آهن اردبیل ـ میانه تخصیص دهد ‌پایان امسال به صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

صدیف بدری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم از اردبیل اظهار کرد: در مجلس دهم ما یک پروژه مرده‌ای را تحویل گرفتیم که با پیگیری‌های مستمر این جنازه عمرانی افتتاح شد و بخش عمده‌ای از کارها نیز در دولت یازدهم به انجام رسید.

وی با قدردانی از خدمات و زحمات استاندار سابق اردبیل در تحرک‌بخشی جدی به راه‌آهن اردبیل خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل با پرداخت فاینانس به تکمیل این پروژه کمک کردند و در سال 98 بالغ بر یک هزار و 500 میلیارد تومان و در سفر روسای بانک‌های عامل کشور به استان نیز منابع عظیمی به راه‌آهن به صورت فاینانس تزریق شد تا مراحل پیشرفت آن سرعت بیشتری بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در این مدت پیشرفت فیزیکی راه آهن از 40 درصد به 80 درصد رسید و قرار بود تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسد که این کار اتفاق نیفتاد و دلیل آن نیز حجم سنگین عملیات ریل‌گذاری در این مسیر بود.

بدری بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم نیز این پروژه در اولویت قرار گرفت و در کنار تزریق فاینانس بانکی 500 میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور به این پروژه تزریق شد تا پیشرفت فیزیکی پروژه در مجموع به 85 درصد برسد.

تمدید وعده افتتاح راه‌آهن اردبیل تا پایان سال/ اتصال پروژه به آسیای میانه + نقشه

وی ادامه داد: در حال حاضر 350 میلیارد تومان از منابع سال 1402 برای راه آهن تخصیص یافته و اگر دولت 700 میلیارد تومان دیگر در این سه ماه تخصیص دهد اوایل مهرماه و در نهایت پایان امسال راه آهن اردبیل ـ میانه به صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک هزار میلیارد تومان در مجموع برای این پروژه نیاز است که تزریق این مبلغ در کوتاه‌ترین زمان به بهره‌برداری سریع آن کمک خواهد کرد.

بدری اظهار کرد: از نظر فنی راه‌آهن اردبیل ـ میانه هیچ مشکل خاصی ندارد و مجموع تونل‌ها و گالری‌های آن بیش از 27 کیلومتر است که جزو خطوط ریلی فنی و تخصصی کشور محسوب می‌شود.

وی در مورد ادامه این پروژه ریلی و اتصال به پارس‌آباد و آسیای میانه گفت: هم در لایحه بودجه سال گذشته و هم امسال با تلاش و پیگیری‌های جدی ردیف اعتباری برای اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد در نظر گرفته شده که بعد از اخذ ماده 23 که طراحی و نقشه‌کشی این پروژه است و همین امسال می‌توانیم روند اجرایی آن را تکمیل کنیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی رقم مصوب در لایحه امسال را برای آغاز خط ریلی اردبیل به پارس آباد 530 میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: از طرفی اتصال راه‌آهن بستان‌آباد ـ سراب و اردبیل نیز در ردیف بودجه ذکر شده تا اتصال استان را از این مسیر به شبکه ریلی شاهد باشیم.

بدری گفت: ما از این مسیر نیز می‌توانیم تا مرز بازرگان به خط ریلی دسترسی داشته باشیم تا رونق تجاری استان و تبادلات مرزی به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری اردبیل اظهار کرد: با وجود اینکه در سایر مناطق آزاد تجاری هم ردیف اردبیل کار با سرعت در حال انجام است اما راه اندازی منطقه آزاد تجاری اردبیل همچنان بلاتکلیف مانده و این به ضرر مسیر توسعه استان اردبیل است.

بدری خاطرنشان کرد: اصرار مجمع تشخیص مصلحت انتخاب یک نقطه از چهار نقطه پیشنهادی پارس آباد، بیله سوار، گرمی و منطقه مشترک نمین ـ رضی است که امیدواریم هرچه سریعتر از بهترین نقطه استان که دارای گمرک و سایر زیرساخت هاست روند عملیات اجرایی آن را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: مخالفت مسئولان و یا نمایندگان استان در مجلس در این حوزه به تاخیر و تعلل این پروژه منجر می شود و این امر نیز به ضرر استان است در حالی که در کردستان، سیستان، کرمانشاه، بوشهر، ایلام و گلستان که همزمان با منطقه آزاد اردبیل تصویب شده شاهد مراحل اجرایی و عملیاتی هستیم.

انتهای پیام/.

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا