Get News Fast

 

اجرای 3 برنامه برای تثبیت بازار گوجه، لیمو و پیاز‌

1402-05-14

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از اجرای 3 برنامه برای تثبیت بازار گوجه، لیمو و پیاز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی دارایی نژاد در برنامه شبکه خبر سیما، از 3 برنامه برای باثبات سازی بازار گوجه، لیمو و پیاز خبر داد که با اجرای آن قیمت در این محصولات در بازار مناسب و به نفع تولید کننده می‌شود.

به گزارش فارس؛ طی یکی دوماه گذشته قیمت این سه محصول در بازار به شدت پایین آمده بود و تولید کنندگان اعلام می‌کردند که ضرر می‌کنند و تولید برایشان به صرفه نیست.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با بیان اینکه سه برنامه در این راستا دنبال می کنند، گفت:« نخست با کارخانه ها صحبت کردیم که به آنها لیمو تحویل دهیم و آنها آب لیمو تحویل دهند».

دارایی نژاد افزود: همین اقدام، امروز قیمت لیمو را در میادین میوه 2 تا 4 هزار تومان در هر کیلو افزایش داد.

وی افزود: کار دوم اینکه با وانتی‌های سطح شهر صحبت کردیم که آنها اگر پیاز، لیمو و گوجه فرنگی از میادین شهرداری بخرند، در قبال آن هندوانه، خربزه و ملون  به قیمت مناسب به آنها داده شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران افزود: برنامه سوم این است که صادرات به کشورهای د یگر انجام شود که زمینه صادرات به کشور هند فراهم است و باید مسئولان مقدمات آن را آماده کنند.

وی همچنین با بیان اینکه کشت گوجه فرنگی امسال نسبت به سال گذشته دو برابر شده و همین عاملی برای افزایش عرضه در بازار شده است، گفت: طرح الگوی کشت اکنون 3 وزیر جهاد کشاورزی به خود دیده و هنوز اجرایی نشده است با اینکه وزارت جهاد کشاورزی یکسال گذشته تلاش کرده اما ظاهرا موفقیتی حاصل نشده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران تصریح کرد: همزمان که در کشور ما تولید انبوه این محصولات را داریم در کشورهای همسایه هم تولید این محصولات وجود دارد و برنامه الگوی کشت و صادرات برای سالهای دیگر می تواند کارساز باشد.

پایان پیام/


این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا