با به تصویرکشیدن دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان ترویج امیدآفرینی شود
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکتهای دانشبنیان را نمونه بارز امیدآفرینی در کشور دانست و گفت: از رسانهها درخواست میشود تا با روایت دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان، فضای امیدآفرینی را در کشور ترویج دهند. |
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا دکتر محمدصادق خیاطیان امروز در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان حوزه رسانه و روابط عمومی با اشاره به اهمیت شرکتهای دانشبنیان و نقشآفرینی آنها در حل مسائل، افزود: بعد از یک دهه ما از مرحله عدم اعتماد به توانمندیهای جوانان فناور عبور کردیم و با تلاش آنها امروز زیستبوم نوآوری کشور به بلوغ رسیده است.
وی با بیان اینکه امروزه زیستبوم نوآوری ما دارای اجزای متنوعی شده است، اظهار کرد: با همت شرکتهای دانشبنیان امروزه کالاها و تجهیزاتی در کشور به تولید رسیده که سایر کشورها از ارائه آنها به کشور خودداری میکردند، ولی این تجهیزات هماکنون با دانش و فناوری ایرانی و بومی، ساخته شدهاند.
خیاطیان ابراز امیدواری کرد که با حمایت بیشتر از شرکتهای دانشبنیان، پرچم دانشبنیانها همواره بر افراشته باشد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در حوزه رسانه و روابط عمومی، یادآور شد: هدف از برپایی این نمایشگاه آن است که نشان دهیم رسانهها با استفاده از ظرفیتهای خود میتوانند فعالیتهای خود را گسترده کنند، ولی در این حوزه همانند سایر حوزهها مقاومتهایی وجود دارد.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: از سوی دیگر تغییر پارادایم در حال رخ دادن است و فراوانی تعداد شرکتهای دانشبنیان نیز کمک میکند تا بخشهای مختلف به سمت بهرهبرداری از فناوریهای بهروز حرکت کنند.
خیاطیان، خطاب به مسؤولان و فعالان عرصه رسانه یادآور شد: خواسته من از اصحاب رسانه این است که توانمندیهای شرکتهای دانشبنیان را به کشور معرفی کنند و ما نیز آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.
وی اضافه کرد: همچنین از تلاشگران عرصه رسانه میخواهم تا بر خلاف رسانههایی که قصد دارند فضای ناامیدی را در کشور ترویج دهند، با روایت کردن دستاوردهای شرکتهای دانشبنیان، امیدآفرینی را در کشور ترویج دهند؛ چرا که شرکتهای دانشبنیان نمونه بارز امیدآفرینی هستند.
انتهای پیام
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است
منبع : خبرگزاری ایسنا |