خصوصیسازی بلای جان راه آهن شد/ طلب ۱۰۰۰ میلیارد تومانی راه آهن از رجا
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر وضعیت قطارهای حومهای و مطالبات ادعایی شرکت حملونقل ریلی رجا از راه آهن، اظهار کرد: شرکت رجا حدود 13 سال قبل خصوصیسازی شد که هنوز تبعات منفی آن باقی مانده است.
وی با تاکید بر اینکه موافق واگذاری شرکتها در قالب خصوصیسازی هستم اما به اهل آن، ادامه داد: واگذاری به نااهل شرکتها را به فنا میدهد. ما موافق خصوصیسازی درست هستیم.
وی با یادآوری اینکه در فرآیند خصوصیسازی دو اتفاق ناگوار افتاد، گفت: یکی اختصاصیسازی بود و دیگری خصولتیسازی. در اختصاصیسازی فردی که یکی از مدیران راهآهن بوده زمانی که رفت بدون پرداخت یک ریال 1000 واگن را به اسم خصوصیسازی با خودش برد!
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه در خصوصیسازی، افراد یا سازمانها باید علاوه بر اینکه صلاحیت داشته باشند بایستی به حوزه (مثلا ریلی) علاقهمند باشند، اضافه کرد:راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای این افراد و سازمانها فرش قرمز پهن خواهد کرد.
صالحی با اشاره به اینکه از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقهای به برداشتن شرکت حملونقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت، تصریح کرد: بنده در دولت کنونی بارها با وزر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام کردهام اگر رجا را میخواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید اگر هم آنرا نمیخواهید به آنکه آنرا میخواهد واگذارش کنید.
وی با بیان اینکه حدود 50 درصد قطارهای مسافری کشور در شرکت رجاست، گفت: با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت حملونقل ریلی رجا برای آنها اولویت صدم هم نیست اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است.
وی با یادآوری اینکه خصوصیسازی تراورس 7000 نفر را به خاک سیاه نشاند، اظهار کرد: خصوصیسازیها بلای جان راهآهن شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه شرکت ریلی رجا 7 سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده از بدهی 1000 میلیارد تومانی این شرکت به راهآهن خبر داد و گفت: علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیوها را هم نمیدهد. از وزارت کار خواهش میکنیم به این معضل رسیدگی کنند.
انتهای پیام/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است