Get News Fast

 

۲۷۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور داریم/ با مشکل تحریمی برای واردات این هواپیماها مواجه نیستیم

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی تاکید کرد: مالکان هواپیماهای فوق سبک امکان سفر و پرواز با این هواپیماها را دارد اما نشست و برخاست هواپیماهای فوق سبک در برخی از فرودگاه از جمله مهرآباد و فرودگاه امام و چند فرودگاه پرتردد دیگر ممنوع است. افراد می‌توانند در فرودگاه‌های اطراف استفاده کنند برای مثال در تهران متقاضیان و مالکان می‌توانند از فرودگاه آزادی و پیام برای نشست و برخاست استفاده کنند اما در سراسر کشور امکان پرواز با این هواپیماها وجود دارد و برخی از مدل‌های هواپیماهای فوق سبک می‌توانند بدون سوخت تا وان ترکیه پرواز داشته باشند.

۲۷۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور داریم/ با مشکل تحریمی برای واردات این هواپیماها مواجه نیستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهدی قرنلی رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی با بیان اینکه با هواپیمایی با وزن کمتر از ۶٠٠ کیلوگرم هواپیمای فوق سبک گفته می‌شود، گفت: ٢۶٧ فروند هواپیمای فوق سبک با کاربری تفریحی، شخصی و آموزشی ثبت شده است که البته این هواپیماهای فوق سبک نیاید با هواپیمای جت شخصی اشتباه گرفته شود و عمده کاربری هواپیماهای فوق سبک آموزشی است. 

وی با اشاره به نظارت‌ها در حوزه پهپادها اظهار داشت:  قواعد زیادی در این حوزه وجود دارد و تصویربرداری شخصی تنها یکی از کاربری‌ های شخصی پهپادها است و حوزه در اکتشاف معادن، در تهیه انواع نقشه‌ها، در حوزه کشاورزی، امداد و نجات و اطفای حریق و… از پهپادها استفاده بسیار موثری انجام می‌شود. 

قرنلی در پاسخ به سوال ایلنا درباره امکان سفرهای انفرادی و شخصی از طریق هواپیماهای فوق سبک در کشور تصریح کرد: مالک این هواپیما امکان سفر و پرواز با این هواپیماها را دارد اما نشست و برخاست هواپیماهای فوق سبک در برخی از فرودگاه از جمله مهرآباد و فرودگاه امام و چند فرودگاه پرتردد دیگر از جمله مشهد، اصفهان و شیراز ممنوع است. افراد می‌توانند در فرودگاه‌های اطراف استفاده کنند برای مثال در تهران متقاضیان و مالکان می‌توانند از فرودگاه آزادی و پیام برای نشست و برخاست استفاده کنند اما در سراسر کشور امکان پرواز با این هواپیماها وجود دارد و برخی از مدل‌های هواپیماهای فوق سبک می‌توانند بدون سوخت تا وان ترکیه پرواز داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدت زمان پرواز هواپیماهای فوق سبک بر اساس تایپ هواپیما متفاوت است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ‌۲۷۰ فروند هواپیمای فوق سبک در کشور داریم که رجیستر شده است؛ البته مالکان هواپیماهای فوق‌سبک صرف داشتن ‌‌پلاک اجازه پرواز ندارند و حتما باید در موسسات حقوقی ثبت نام کنند، این موسسات حقوقی مجوز را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت می‌کنند و مالکان هواپیماهای فوق سبک باید با این موسسات قرارداد منعقد ‌کنند.

رئیس گروه وسایل پرنده فوق سبک سازمان هواپیمایی همچنین درباره محدودیت پروازی هواپیماهای فوق سبک ابراز داشت: هواپیماهای فوق سبک به درجه حرارت حساس هستند، در ایام تابستان در فرودگاه‌هایی که بالای ۴۵٠٠ پا از سطح آب‌های آزاد هستند اگر دما از ٣٢ درجه بالاتر برود، هواپیماهای فوق‌سبک اجازه پرواز ندارند همچنین در فرودگاه‌هایی که زیر ۴۵٠٠ پا از سطح آب‌های آزاد هستند، اگر دما از ٣٠ درجه بالاتر برود، هواپیماهای فوق‌سبک اجازه پرواز ندارند.

وی تاکید کرد: ناوگان هواپیماهای فوق سبک پایین است و با مشکل تحریمی برای واردات این هواپیماها مواجه نیستیم.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری ایلنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =

دکمه بازگشت به بالا