Get News Fast

قطار زاهدان ـ خاش توجیه اقتصادی ندارد‌/ راه‌آهن متضرر می‌شود

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: زمانی راه‌اندازی قطار زاهدان ـ خاش توجیه اقتصادی پیدا می‌کند که خط ریلی استان تکمیل شود.
اخبار استانها –

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مجید ارجونی ‌در حاشیه بازدید از مسیر ریلی زاهدان ـ خاش که به همراه اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: قطاری که از زاهدان به سمت خاش راه‌اندازی شده زمانی توجیه اقتصادی پیدا می‌کند که خط چابهار به آن وصل شود و از آن طریق ترانزیت صادرات و واردات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری تور رسانه‌ای در این مسیر آگاهی بخشی حاشیه نشینان مسیر ریلی زاهدان ـ خاش بوده است.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق با اشاره بر اینکه راه اهن در حوزه ایمنی ریلی به شدت نیازمند آگاهی سازی مردمی که در حاشیه ریل راه آهن زندگی می‌کنند است گفت: برخی از افراد احشام خود را برای چرای از روی خط ریلی عبور می‌دهند که ‌این مسئله باعث خسارات  جانی و مالی زیاد می‌شود.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق خاطرنشان کرد: با توجه به سرعت قطار و شیب و فرار مسیر ریلی، از زمانی که لوکوموتیوران فرد یا دام و یا شی را روی خط مشاهده و اقدام به ترمز کند تا لحظه توقف کامل مسافتی حدود 700 تا 1200 متر را طی می‌کند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی قطار مسافری زاهدان ـ خاش هدیه‌ای از سوی دولت سیزدهم و راه آهن جمهوری اسلامی ایران به مردم خاش بوده است.

ارجونی تصریح کرد: با وجود اینکه خط ریلی زاهدان ـ خاش توجیه اقتصادی ندارد و با توجه به اینکه قیمت بلیط این مسیر 29 هزار تومان در نظر گرفته شده از لحاظ مالی ممکن است راه‌آهن متضرر شود اما امیدواریم در آینده نزدیک شاهد پیشرفت درآمد و استفاده حداکثری مردم در این مسیر باشیم.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: قطار خاش به زاهدان ساعت 7:30 دقیقه صبح به سمت زاهدان حرکت می‌کند و ساعت 15:05 بعد از ظهر از زاهدان به سمت خاش می‌رود.

ارجونی عنوان کرد: طبق امار اعلامی از سوی فرمانداری خاش، راه اندازی قطار مسافری در مسیر زاهدان به خاش باعث کاهش 300 درصدی تصادفات منجر به فوت شده است.

انتهای پیام/.

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا