به دنبال ایجاد بازارهای جدید صادراتی هستیم
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی عبدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد؛ گفت: از رسانه ها می خواهیم در کنار اتاق بازرگانی و واحدهای صنعتی و تولیدی استان باشند و امیدواریم که در این دوره چهار ساله به صورت شفاف پاسخگوی خبرنگاران و ذینفعان اتاق بازرگانی باشیم تا تغییر و تحولی را در بحث تولید و تجارت استان ایجاد کنیم.
عبدیان به تعداد کارت های عضویت اتاق بازرگانی اشاره کرد و افزود: زیبنده اتاق بازرگانی نیست که با وجود 3هزار و 600واحد دارای پروانه بهرهبرداری، معادن و واحدهای کشاورزی متعدد، آمار تعداد کارت های عضویت 250عدد باشد.
رئیس هیات مدیره شهرک صنعتی کاسپین تصریح کرد: در شهرک صنعتی کاسپین فقط ۳۸ واحد کارت بازرگانی از قزوین و ۷۶ واحد از تهران کارت خود را دریافت کرده اند در حالی که صدور کارت آنها در قزوین به استان کمک میکند و باید این وضعیت ساماندهی شود.
او همچنین اظهارکرد: کمیسیونها یکی از بازوهای اتاق بازرگانی برای حل مشکلات فعالان اقتصادی هستند و در این دوره شش کمیسیون تخصصی و یک کمیته راه اندازی و برای هر کدام از آنها نیروی ثابتی از همین مجموعه تعیین شده تا کارها با نظم خوبی دنبال شود.
عبدیان گفت: متاسفانه حوزه گردشگری استان جایگاه خوبی در کشور ندارد و این موضوع همواره دغدغه مردم قزوین بوده است که قصد داریم از ظرفیت خانههای تاریخی و همچنین گراند هتل برای گردشگری استفاده کنیم.
او افزود: اتاق بازرگانی ارتباطات خوبی با دستگاه های اجرایی دارد و امسال نسبت به سال گذشته 400درصد در بحث برگشت ارزش افزوده امورمالیاتی تحقق داشتیم.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین در مورد وضعیت صادراتی استان هم توضیح داد: موضوع صادرات در اولویت برنامه های اتاق قرار دارد و گزارش های دریافتی نشان می دهد در حال حاضر ۸۰ درصد صادرات استان به پنج کشور عراق، چین، امارات، ترکیه و افغانستان و ۵۰ درصد فقط به عراق انجام می شود .
رئیس اتاق بازرگانی قزوین با بیان اینکه بهدنبال بازارهای جدید صادراتی هستیم، تصریح کرد: تیمی را مشخص کرده ایم تا آمار دقیق منطقه ای، ملی و جهانی را از کالاهای صادراتی به کشورها استخراج کنند تا در کنار آن ظرفیت تولید و بازارهای هدف را شناسایی و برای آن برنامه ریزی کنیم.
عبدیان یادآور شد: در دورههای گذشته هزینه مسئولیتهای اجتماعی از اعتبار اتاق پرداخت میشد، اما در حال حاضر چون وضعیت اعتبارات اتاق مناسب نیست حسابی جداگانه برای این کار درنظر گرفته شده است.
رئیس اتاق بازرگانی قزوین اظهارکرد: در این راستا پیشنهاد شده کمیتهای تشکیل شود تا مسئولیت های اجتماعی و کمکها به صورت تجمیعی و هماهنگ انجام شود و نذر آب برای پیادهروی اربعین نخستین قدم در حوزه مسئولیتهای اجتماعی است.
در پایان این نشست از فعالان عرصه رسانه تقدیر شد.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است