۸۰ درصد از شکایات میان کارگران و کارفرمایان مربوط به صنوف است
مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اختلافات کارگری و کارفرمایی در خصوص افرادی است که حقوق و مزایای آنها در کارگاهی که کار کردهاند، تضعیف شده است.
وی افزود: افرادی که درخواست شکایت دارند ابتدا وارد سامانه جامع روابط کار میشوند و درخواست شکایتی خود را ثبت کرده و در مرحله بعد پروندهها به دبیرخانه مراجع حل اختلاف ارجاع داده میشود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در وهله اول در راستای ماده ۱۵۷ قانون کار سعی میشود اختلاف بین کارگران و کارفرمایان به صورت توافقی حل و فصل شود و اگر این مورد حاصل نشد، در چارچوب مقررات قانونی پیگیری به عمل خواهد آمد.
وی گفت: در سنوات قبل میانگین رسیدگی به پروندههای اختلاف میان کارگران و کارفرمایان ۱۱۳ روز بود که خوشبختانه در سال جاری میانگین رسیدگی به این پروندهها به ۲۰ روز رسیده است.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است