راهآهن و شهرداری اسلامشهر توافق کردند/ رفع تعارضات پروژه کمربندی شمالی
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، بهمنظور اجرای طرح کمربندی شمالی اسلامشهر با مجموعه راهآهن توافقاتی انجام شده بود که مجموعه مدیران راهآهن در گذشته همکاری و همراهی لازم را نداشته و این پروژه فرا شهرستانی که در کاهش ترافیک محور آیت الله سعیدی بسیار تأثیرگذار بوده، ابتر و نیمهکاره رها شد.
اعضای شورای اسلامی شهر اسلامشهر در چهل و هشتمین نشست رسمی خردادماه جاری علت توقف اجرای ادامه کار احداث کمربندی شمالی و تعویق در اجرای این پروژه مهم را در عمل نکردن مسئولان راهآهن جمهوری اسلامی ایران به مفاد توافقات صورتجلسه 97/4/4 با مجموعه مدیریت شهری اسلامشهر و عدم رعایت حقوق شهر و مردم اسلامشهر، اصرار مجموعه راهآهن بر افزایش خطوط در مسیر فعلی علیرغم اینکه عبور خط راهآهن از وسط شهر امکان افزایش خطوط را نمیدهد، عدم امضای مدیرعامل راهآهن جمهوری اسلامی ایران در صورت جلسه اعلام کردند.
برای حل مشکل به وجود آمده با مجموعه راهآهن تاکنون مجموعه مدیران شهرستان اسلامشهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیریت شهری اسلامشهر جلسات متعددی را با مقامات عالیرتبه راهآهن و وزارت راه و شهرسازی برگزار و حتی علیرغم تأکید و دستور مستقیم رئیسجمهور دولت سیزدهم در سفر به شهرستان اسلامشهر و پیگیریهای معاونت اجرایی ریاست جمهوری و حتی مصوبات مجلس شورای اسلامی و مفاد قانون اساسی، متأسفانه مجموعه مدیران راهآهن جمهوری اسلامی همکاری و همراهی لازم را نداشته و روز به روز بر مشکلات مردم منطقه افزوده میشد، تا اینکه در روزهای اخیر خبر خوش توافقات انجام شده، شاید تلخی طولانی شدن زمان اجرای پروژه کمربندی شمالی را به کام مردم شیرین کند و این پروژه هرچه سریعتر به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک برود.
فاز نخست پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر (بزرگراه سردار شهید سلیمانی) که از سال 99 با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و با نظارت معاونت فنی و عمرانی شهرداری اسلامشهر آغاز شده، چهارم اسفندماه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران، مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر و حسین حبیبی فرماندار اسلامشهر به طول 2.2 کیلومتر به بهرهبرداری رسید.
با توجه به اینکه مدت زمان قرارداد پیمانکار اجرای پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر رو به اتمام است، عدم احداث پل زیرگذر راهآهن خسارات سنگینی به همراه داشته که علاوه بر هدر رفت سرمایههای بیتالمال، هزینههای سنگینی بر مجموعه شهرداری اسلامشهر و بالطبع آن به شهروندان این شهر وارد خواهد کرد.
محسن حمیدی شهردار اسلامشهر صبح امروز در توضیح این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای گذشته با حضور مهدی شریفیان نماینده مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، مسئولان استانی و شهرستانی جلسهای پیرامون رفع مشکلات پروژه کمربندی شمالی در دفتر شرکت راهآهن تشکیل شد.
وی افزود: در این جلسه مفاد توافقنامه بند به بند قرائت و اصلاحات اندکی صورت گرفته و توافق لازمه انجام شد.
شهردار اسلامشهر با اشاره به ساختوسازهای شرکت راهآهن در آپرین تأکید کرد: در این جلسه توافق گردید ساختوسازهای سالهای 1400 و 1401 آپرین بر اساس تبصره 6 قانون بودجه مجلس شورای اسلامی که در بودجه سال 1402 مصوب شده، بر مبنای سال جاری محاسبه شود و طلب شهرداری بابت زمینهایی از راهآهن برای احداث کمربندی شمالی معاوضه شود.
حمیدی توافق بعدی را تغییر کاربری اراضی موردنیاز راهآهن به تجاری عنوان کرد و گفت: احداث کمربندی شمالی در 3 قطعه با راهآهن تلاقی دارد که در نهایت مقرر گردید مساحت زمینهای مورد تلاقی محاسبه و با جرائم ساختوساز و تغییر کاربریهای شرکت راهآهن در آپرین معوض شود.
وی خاطرنشان کرد: کمربندی شمالی اسلامشهر که بهمنظور رفع معضل ترافیک شهر اسلامشهر در حال احداث است، مسیر عبور و مرور خودروهای شهروندان شهرستانهای اطراف نظیر بهارستان و رباطکریم را تسهیل میکند، یکراه مواصلاتی بین شهر تهران با شهرهای جنوب غربی تهران است و اجرای آن برای مردم منطقه بسیار اهمیت و ضرورت دارد و پس از تأیید نهایی از سوی مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران ادامه کار بهسرعت پیش میرود.
به گزارش تسنیم پروژه کمربندی شمالی اسلامشهر از تیرماه سال 99 در طول تقریبی 7 کیلومتر از خیابان سوسنگرد قبل از میدان نماز اسلامشهر آغاز و با احداث و گذشتن از هفت پل و تقاطع غیر همسطح در نهایت با تقاطع غیرهمسطح شهید حاج محمود شفیعی وارد بلوار شهید برندهسیفی میشود.
انتهای پیام/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است