Get News Fast

خدمت‌رسانی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس به اربعینی‌های قم

سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام آمادگی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران به مرزهای کشور عراق گفت: به منظور هماهنگی بهتر و جلوگیری از ازدحام، زائران پیش از اقدام به خرید بلیت درپایانه مرکزی قم، با سامانه ۱۴۱ تماس گیرند.
اخبار استانها –

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد پورتیموری، سرپرست این اداره کل از آمادگی کامل برای ارائه خدمات موضوعه و تامین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین حسینی دراستان قم خبرداد.

وی افزود: در برنامه‌ای زمان‌مند که از دو ماه گذشته آغاز شد، نسبت به آماده‌سازی راه‌ها از سویی و تامین ناوگان عمومی سفرهای اربعین و تمهیدات جانبی آن، از سویی دیگر اقدام شد.

پور تیموری ادامه داد: به منظور تامین ایمنی و تسهیل سفرهای اربعین، اقداماتی درقالب بهسازی راه‌ها، تعمیر و نصب تجهیزات ایمنی از جمله تابلوهای ترافیکی، چراغ‌های راهنمایی، سامانه روشنایی، گاردریل، اجرای خط کشی، ارتقا کمی و کیفی سامانه‌های نظارت تصویری و کنترل جاده‌ ای از جمله تردد شمار، توزین بار در حال حرکت، تابلوهای پیام متغیر، آرام‌سازی و اجرای خاکریزهای حائل اجسام صلب در سطح محورهای مواصلاتی استان عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات رفاهی بهداشتی همانند نمازخانه، آب آشامیدنی، سرویس‌های بهداشتی به زائران گرامی، 7 راهدارخانه در طول راه‌های استان تجهیز شده‌اند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم، استقرار اکیپ‌های راهداری درطول راه‌های استان در ایام اربعین را از دیگر اقدامات تمهیدی اداره کل متبوع برشمرد و تصریح کرد: 70 نفر عوامل اجرایی ضمن بهره‌مندی از 60 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری ضمن استقرار دراماکن معرف و گشت‌زنی درطول راه‌ها، نسبت به تامین ایمنی سفرها اقدام می‌کنند.

پورتیموری به آماده‌سازی 120 دستگاه اتوبوس جهت اعزام زائران اربعین به مرزهای سه‌گانه با کشور عراق پرداخت و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت و دیگر سوءاستفاده‌های احتمالی، فروش بلیت تنها به صورت روزانه و درپایانه مرکزی کوثر شهرستان قم صورت می‌گیرد.

وی افزود: کاربران به منظور هماهنگی بهتر و عدم ازدحام، قبل از مراجعه به پایانه و اقدام به تهیه و خرید بلیت اتوبوس، به سایت 141 مرکز مدیریت راه‌ها مراجعه و از آخرین وضعیت پایانه اطلاع پیدا کنند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم با یادآوری این مهم که در تمامی اوقات شبانه روز ناظرین و کارشناسان این اداره کل ضمن استقرار در پایانه‌ها و ایستگاه‌های کنترل دروازه‌ای در طول راه‌های استان، آماده پاسخگویی به مراجعات و رسیدگی به شکایات زائران و دیگر کاربران هستند، گفت: سامانه 141 مرکز مدیریت راه‌ها و تلفن ثابت 3000141 نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مراجعات و ثبت شکایات و انتقادات کاربران گرامی هستند.

پورتیموری در خصوص دیگر اقدامات مرتبط با سفرهای اربعین حسینی خاطرنشان کرد: با عنایت به هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد مرکزی ساماندهی سفرهای اربعین ، به‌زودی دواکیپ از کارشناسان اداره کل متبوع جهت همراهی در ساماندهی نحوه ارائه خدمات ایاب و ذهاب زائران به مرز مهران اعزام خواهند شد.

وی آماده باش چند دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک اداره کل متبوع، جهت اعزام به مرز مهران را از دیگر تمهیدات این اداره کل دانست و یادآور شد: اولویت نخست سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و به تبع آن ادارات کل استانی، در ایام سفرهای اربعین حسینی تامین ایمنی سفرها و ارائه خدمات مطلوب به زائران است.

پورتیموری تشدید نظارت‌ها بر نحوه ارائه خدمات در اماکن خدماتی بین راهی را از دیگر اقدامات مستمر در ایام سفرهای اربعین برشمرد و تصریح کرد: در قالب کمیته نظارت استانی که متشکل از نمایندگان ادارات کل علوم پزشکی، میراث فرهنگی، راهداری و حمل و نقل، ستاد اقامه نماز، انجمن صنفی مجتمع های بین راهی است نسبت به رصد و پایش نحوه ارائه خدمات (نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های عمومی، محوطه‌های بیرونی و غیره) دراماکن خدماتی بین راهی اقدام می‌شود.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا