فرایند احراز اصالت اسناد و مدارک باید کاملا الکترونیکی شود
رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بازدید از مدیریت تایید اسناد ترجمه شده بر ضرورت «نظاممند و الکترونیکی شدن تمامی فرایند تایید اصالت اسناد و مدارک» تاکید کرد. |
به گزارش وبانگاه به نقل از ایسنا به نقل از قوه قضاییه، علی القاصی در راس یک هیئت قضایی، از مدیریت تایید اسناد ترجمه شده بازدید بهعمل آورد و نحوه خدمترسانی به مراجعان را بهطور مستقیم و بدون واسطه مورد ارزیابی قرار داد.
رئیس کل دادگستری استان تهران در بدو ورود به این اداره، از باجههای ارائه خدمات به مراجعان بازدید بهعمل آورد و رضایتمندی مراجعان از نحوه خدمترسانی را مورد ارزیابی قرار داد.
وی در ادامه، فرایند تایید اسناد را نیز مورد بررسی قرار داد و اهم چالشها و مشکلات موجود در این فرایند را احصاء کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران پس از این بازدید در نشستی با هیئت قضایی همراه و مدیران اداره تایید اسناد ترجمه شده، ضمن تاکید بر ضرورت «نظاممند و الکترونیکی شدن تمامی فرایند تایید اصالت اسناد و مدارک» اظهار کرد: نظاممند و الکترونیکی شدن امورات و فرایندها قطعا زمینه سواستفادههای احتمالی را از بین خواهد برد.
وی در ادامه عنوان کرد: فرایندها باید بهگونهای دنبال شود که ضمن استعلام برخط و آنی اصالت مدارک و اسناد از طریق اتصال به درگاه دستگاهها و ادارات مرتبط، زمینههای سوءاستفادهها و سندسازیهای احتمالی از بین رود.
القاصی ضمن تاکید بر اینکه بهمنظور تحقق این مهم، تعامل دستگاههای مختلف از جمله دستگاههای دولتی امری اجتنابناپذیر است، گفت: ساز و کار لازم برای این هدف، باید در تعامل با دستگاههای دولتی فراهم شود و اصالت اسناد و مدارک بهنحو اکمل احراز شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران در همین زمینه به معاون حقوقی و معاون فناوری اطلاعات و برنامهریزی دادگستری کل استان تهران ماموریت داد تا ضمن احصاء آسیبها و مشکلات موجود در انجام فرایندهای احراز اصالت اسناد به شیوه سنتی، پیشنهادات خود را بهمنظور پیگیری از بخشهای مختلف در جهت الکترونیکی نمودن امور ارائه دهند.
انتهای پیام
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است
منبع : خبرگزاری ایسنا |