مردم به امید استفاده از کارت آزاد جایگاه به پمپ بنزین نروند
اسدالله قلیزاده در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره ایجاد صفهای طولانی در پمپبنزینها اظهار داشت: خودروهای پرمصرف و افزایش تقاضا برای مصرف در ایام گرم سال باعث ایجاد صفهای طولانی میشود، البته محدودیتهای سوختگیری و عوامل دیگری هم تاثیرگذار است، فعلا اولویت اصلی، تامین بهموقع بنزین و گازوئیل جایگاههاست، در هر حال قطعا مشکلاتی وجود دارد و لزوم پاسخگویی شفاف مدیران تصمیمساز به مردم در مورد محدودیتهای موجود احساس میشود و با تحقق مصوبه مجلس در مورد استفاده از کارت سوخت شخصی فاصله داریم.
طرحهای سلبی سوخت منجر به ایجاد مشکل شده است
وی گفت: در ارائه راهکارها و سیاستهای غیرقیمتی عدم مشورت با مجموعه صنفی جایگاهداران که اصلیترین مرجع تخصصی آگاه به فرآیند توزیع سوخت در سطح جایگاههاست موجب میشود اکثر طرحها سلبی باشد و به دلیل مشکلات زیرساختی به اهداف نرسد و ایجاد نارضایتی کند.
مصرفکننده واقعی و جایگاهها نباید قربانی محدودیتها شوند
رئیس صنف جایگاهداران کشور ادامه داد: سیاستهای غیرقیمتی اگر درست لحاظ نشود و با مجوز قطعی مقامات ارشد کشور نباشد یا تصمیمات محلی متنوع تصمیمات کشوری را تحتالشعاع قرار دهد، آسیبهای خاص خود را دارد، کسی منکر کنترل مصرف نیست ولی مصرفکننده واقعی و جایگاههای سوخت نباید در سراسر کشور قربانی راهکارهای سلبی و محدودیتها شوند.
مردم حتما از کارت سوخت شخصی استفاده کنند
وی بیان داشت: اصولا هر جایگاه بایستی حداقل یک کارت آزاد داشته باشد، البته فعلا در مورد تعداد کارتهای آزاد جایگاهها و مشکلات موجود روند فعلی سوختگیری سکوت کردهایم و تمام تلاشمان برای کاهش مشکلات است ولی مردم بدانند که جایگاهداران نه تنها هیچ نقشی در این تصمیمات ندارند بلکه بیشترین آسیبها و زیانهای مادی و معنوی متوجه آنهاست بنابراین در شرایط فعلی همدلی بین کارکنان جایگاهها و مردم میتواند مشکلات را کمتر کند و توصیه ما این است افرادی که کارت سوخت شخصی دارند و اکثریت هستند حتما از آن استفاده کنند و به امید کارت آزاد جایگاه به پمپ بنزین نروند چراکه کارتهای جایگاهها هم محدودیتهای خاص خود را دارد، البته میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی افزایش چشمگیر داشته ولی برای تحقق مصوبه مجلس کافی نیست.
در شرایط کنونی تامین سوخت بسیار دشوار است
قلیزاده با بیان اینکه درخواست کاهش مصرف از جانب مردم در حالی که خودروها پرمصرفند راه به جایی نمیبرد، خاطرنشان کرد: تامین سوخت برای کشوری که هر روز میزان توزیع نرمالش در حال افزایش است کاری بسیار دشوار است ولی علیرغم مشکلات زیاد؛ تلاش بر این هست که سوخت به موقع به جایگاهها برسد و توجه به استانهای مرزی، رعایت عدالت بین جایگاهها در اجرای طرحهایی مثل کدینگ و جبران زیان آنها و جلوگیری از تحتالشعاع قرار گرفتن رساندن سوخت به مصرفکننده واقعی باید به دقت انجام شود.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است