Get News Fast

 

تشدید نظارت بر فروش بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در ایام اربعین

رئیس سازمان حمایت از تشدید نظارت بر نرخ های حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی از مبادی مختلف به مقصد پایانه های مرزی عراق از تاریخ ۲۷ مرداد ماه به مدت یک ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرهیدزاده اعلام کرد: با عنایت به ایام اربعین حسینی (ع) و پیش بینی افزایش تقاضای سفرهای زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات به منظور برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات شایسته منظم و هماهنگ به زائرین، سازمان حمایت با ابلاغ بخشنامه‌ای به ادارات کل صمت استان‌های سراسر کشور، خواستار نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت کالا و خدمات اساسی به صورت مستمر شده است.

معاون وزیر صمت فرایند برگزاری این طرح را از ۲۷ مردادماه و اتمام آن را پایان شهریورماه اعلام کرد و اظهار داشت: بازدیدهای نظارتی از اماکن اقامتی، مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی (هوایی، جاده‌ای و ریلی)، مراکز اقامت موقت، پارکینگ‌ها، و همچنین رستوران‌ها و واحدهای عرضه کننده اقلام غذایی انجام و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان حمایت، وی در ادامه افزود: یکی دیگر از مواردی که در این بخشنامه متناسب با شرایط فعلی مورد توجه قرار گرفته رصد، نظارت و اهتمام ویژه به موضوع حمل و نقل اعم از هوایی، ریلی، جاده‌ای و پایانه‌های مسافربری است.

فرهیدزاده با بیان این مطلب، خاطر نشان کرد: بر اساس این دستورالعمل و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و ساماندهی و تأمین ناوگان حمل و نقل به مقاصد پایانه‌های مرزی عراق و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان و عزاداران حسینی، ادارات کل استان‌ها موظفند طی این مدت در کنار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دیگر دستگاه‌های ذیربط با تشکیل گشت‌های ویژه اربعین روی قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطارها نظارت ویژه انجام شود تا در این حوزه شاهد تخلفاتی به لحاظ قیمت‌ها نباشیم.

فرهیدزاده نظارت گسترده؛ جامع و به هنگام بر شبکه عرضه و تقاضای بلیت اربعین توسط دفاتر فروش آنلاین بلیت و شرکت‌های هواپیمایی را از دیگر اولویت‌های این سازمان برشمرد و گفت: در این بخشنامه به ادارات صمت استان‌ها تاکید شده تا در این بازه زمانی بر نحوه توزیع و فروش بلیت توسط شرکت‌های هواپیمایی نظارت جدی و کافی داشته باشند.

ضمناً در این بخشنامه تاکید شده در این طرح عملیاتی با اتخاد تمهیدات لازم نظارت‌های محسوس و نامحسوس از پایانه‌های مسافری استان‌ها و مراکز فروش بلیت در نظر گرفته و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی مؤثر و بازدارنده معمول و نتیجه به این سازمان اعلام شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به افزایش تردد زائران حسینی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام اظهار داشت: طبق ابلاغ جداگانه سازمان حمایت، استان‌های معین مکلف هستند به منظور جلوگیری از هرگونه اجحاف احتمالی در حق عزاداران حسینی، ضمن بهره‌گیری از کلیه امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود، نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی با هماهنگی، هم‌افزایی و برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط استانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های محول قانونی و استفاده حداکثری از ظرفیت بازرسان و انجام گشت‌های بازرسی مشترک هدفمند را در دستور کار قرار دهند.

فرهیدزاده معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت یادآور شد: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و بسیج امکانات و منابع انسانی در تلاش هستیم تا تردد زائران از پایانه‌های مرزی به بهترین نحو ممکن انجام شود. همچنین اگر هموطنان عزیز شاهد تخلفی از جمله گران‌فروشی، احتکار و امتناع از عرضه، عرضه خارج از شبکه بلیت از سوی شرکت‌های مسافربری، هواپیمایی و…. بودند آن را به بازرسان مستقر در ادارات کل صمت استان‌ها و یا سامانه ۱۲۴ گزارش کنند تا با هر فرد و نهادی که قصد تخلف داشته باشد طبق موازین قانونی برخورد شود.

کد خبر 5877855

 

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری مهر
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا