الحاق 600 صندلی در روز به ناوگان هوایی کشور
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا فتوحی در جمع خبرنگاران از راهاندازی ایرلاین جدید وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: این ایرلاین پس از اخذ مجوزهای لازم و گواهینامه از سوی سازمان هواپیمایی از تیرماه سال جاری شروع به کار کرد.
وی ادامه داد: یکی از برنامهها و سیاستهای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان فعالسازی اروان بود و این صندوق پس از صلاحیتهای پرواز و تاییدهای بازرگانی موفق به دریافت گواهینامه بهرهبرداری هوایی شد و ایرلاین جدید مبتنی بر مقررات سازمان هواپیمایی راه اندازی شد.
مدیرعامل این ایرلاین گفت: اخذ این مجوز، پس از ممیزیهای گسترده، نیاز به بازرسیهای متعدد دارد و بازرسیها و ممیزیهای مبتنی بر مقررات ایکائو باید به اجرا برسد و این ایرلاین با اخذ تمام مجوزها و گواهینامه مورد نظر از تیر ماه سال جاری عملیاتی شد.
فتوحی با اشاره به اختصاص ظرفیت به پروازهای اربعین تاکید کرد: با توجه به اهمیت خدمات به زائران در ایام اربعین، برنامهریزیها و تمیهداتی برای توزیع عادلانه بلیت و اختصاص بلیت به متقاضیان به ویژه فرهنگیان انجام شدهاست. بخشی از بلیت براساس مصوبات سازمان هواپیمایی به توزیع عمومی و 70 درصد بلیتها در اپلیکشن فرهنگیان به این اقشار تعلق میگیرد و فرهنگیان از طریق «سوپر اپلیکیشن فرهنگیان» میتوانند دسترسی آسانتری به بلیتهای اربعین داشته باشند.
وی ادامه داد: فروش بلیت اربعین با ظرفیت 70 درصدی ویژه فرهنگیان از امروز آغاز میشود و فردا اولین پرواز تهران- نجف برای اربعین برقرار خواه شد.
فتوحی در پاسخ به سوال ایلنا درباره خرید و واردات هواپیما برای ایرلاین جدید گفت: در سال 99 و 1400 در اوج تحریمها و اپیدمی کرونا توانستیم دو فروند بویینگ 737 وارد کنیم و پس از آن 2 فروند بویینگ 737 هم از داخل کشور تامین کردیم. پس واردات هواپیما از آنجایی که هنوز گواهینامه و مجوز این ایرلاین دریافت نشده بود، این هواپیماهای را به ایرلاین دیگری اجاره دادیم اما پس از دریافت مجوز هواپیماها به ایرلاین بازگشت.
وی تاکید کرد: با راهاندازی 4 هواپیما به طور میانگین ۶٠٠ صندلی در روز به ظرفیت ناوگان هوایی کشور اضافه شد.
فتوحی در پاسخ به ایلنا مبنی بر اینکه با توجه به ادعای برخی از ایرلاین دارها مبنی بر اینکه صنعت هوایی زیانده است چرا سرمایه صندوق را وارد این بخش اقتصادی وارد کردید، اظهار داشت: هر چند حاشیه سود ایرلاینها با توجه به تحریم ها و هزینه های دلاری پایین است اما زیانده نیستیم و خوشبختانه تمام تعمیرات در داخل کشور انجام میشود.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است