Get News Fast

وعده تکمیل باند رفت منجیل – رودبار تا پایان سال

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، اعتبار باقی‌مانده تا تکمیل نهایی پروژه آزادراه قزوین – رشت با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و حداکثر تا پایان امسال مسیر منجیلرودبار عملیاتی می شود و باند رفت، زیر بار ترافیک می رود.

به گزار ش ایسنا، آزادراه منجیل – رودبار باقی‌مانده آزادراه قزوین – رشت است و در عین حال، مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی می‌شوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک می‌مانند و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل – رودبار از این جهت هم حائز اهمیت است.

اردیبهشت‌ماه بود که خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور – ابراز امیدواری کرد که حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود و گفت که با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد؛ اما این وعده عملی نشد و پس از آن خادمی اظهار کرد که شرکت ساخت برنامه دارد این آزادراه را تا پایان بهمن ‌ماه تکمیل کند.

پیش‌بینی ۵۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آزادراه رشت- قزوین

در آخرین اظهار نظرها درباره تکمیل آزادراه قزوین – رشت، خیرالله خادمی در سفر به گیلان و در بازدید از بخش دوم آزادراه رشت- قزوین گفت: تاکنون در مجموع برای این پروژه ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار طی سال‌های مختلف تخصیص یافته و هزینه شده است. ارزش این آزاد راه نیز نزدیک به ۵۵ هزار میلیارد ریال است و منابع مورد نیاز برای اتمام آن نیز به میزان ۵۰۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به کمک‌ها و مساعدت‌های دولت در تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه تاکید کرد: طبق مصوبه دولت برای اتمام این پروژه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به مصوبات سفر به‌صورت نقدی با همکاری استانداری گیلان و عنایت دولت تامین شده و رقم اعتباری باقی‌مانده تا تکمیل نهایی با آخرین پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه تخصیص خواهد یافت و حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ این مسیر عملیاتی شده و باند رفت زیر بار ترافیک خواهد رفت.

بیشتر بخوانید

تکمیل آزادراه منجیل – رودبار، ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه دارد

قزوین – رشت، بالاخره کامل می‌شود؟

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور تاکید کرد: بر اساس توافق انجام‌شده برای رفاه حال مردم منطقه و عدم آسیب به معیشت اهالی که در این مسیر فعالیت می‌کنند یک باند این مسیر فعال می‌شود و نصب علائم صورت می‌گیرد. نصب علائم به شکلی خواهد بود که پیک ترافیک به سمت بالادست و به صورت رفت باشد و خودروها بتوانند از این سازه‌ها عبور کنند؛ اما اگر بخواهیم مسیر برگشت را نیز از همین مسیر و باند داشته باشیم نصب علائم دوطرفه خواهد بود تا عبور از این تونل‌ها به سمت پایین دست نیز انجام شده و گره ترافیکی مسیر حل شود.

خادمی اظهار کرد: روند احداث این مسیر ۸.۵ کیلومتری یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های راهداری کشور به‌لحاظ تعدد تونل‌ها و پل‌های واقع در مسیر است. این مسیر از سخت‌ترین مسیرهای اجرایی وزارت راه بوده و مسکونی بودن این منطقه و تلاقی با فعالیت‌های اقتصادی مردم، کار را در کنار بافت خاص و ناشناخته زمین‌شناسی منطقه دشوار کرد. محوری که آب‌ده و ریزشی بود اما با همه این شرایط مسیر اجرا و تونل‌ها حفاری و پل‌ها احداث شد. 

اتصال بنادر جنوبی و شمالی کشور با تکمیل خط آهن رشت-کاسپین

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین از روند پیشرفت احداث مسیر ریلی رشت- کاسپین بازدید کرد و گفت: باوجود آنکه طول این پروژه بسیار کم به نظر می‌رسد اما به دلیل خاکی و گلی بودن زمین‌های کشاورزی و شرایط آب و هوایی نامناسب عملیات خاکریزی به سختی انجام شد؛ اما با تکمیل راه آهن رشت- کاسپین دریای جنوب را به دریای شمال متصل خواهیم کرد. این خط آهن آخرین قطعه از کریدور شمال – جنوب است که بنادر جنوبی را به بنادر شمال و غرب کشور متصل می‌کند. 

به گفته وی، عملیات ریل‌گذاری این پروژه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و ظرف روزهای آینده ریل‌گذاری مسیر از دو سر یعنی ابتدا و انتهای آن آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش‌بینی ما برای تحویل این‌پروژه حداکثر تا پایان سال جاری است، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار متر مکعب از عملیات خاکریزی این پروژه باقی مانده که رقم کمی است اما به دلیل بارندگی و گل‌آلود شدن زمین کار اندکی با کندی پیش می‌رود؛ اما پیش‌بینی می‌شود این پروژه حداکثر تا پایان سال جاری تکمیل و تحویل شود.

انتهای پیام

 

منبع خبرگزاری ایسنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

دکمه بازگشت به بالا