Get News Fast

بذرپاش: بخش دیگری از کریدور شمال ـ جنوب با راه‌آهن مشهد ـ بیرجند ـ زاهدان تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش دیگری از کریدور شمال ـ جنوب با راه‌آهن مشهد ـ بیرجند ـ زاهدان تکمیل می‌شود، گفت: این پروژه در ۲۳ قطعه با اعتباری بالغ بر ۱.۷ میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای ۳۹ ایستگاه است.
اخبار استانها –

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، عملیات احداث خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی به عنوان بخشی از کریدور شمال ـ جنوب که از سرخس تا چابهار امتداد دارد، به طور رسمی با حضور ‌رئیس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی ‌آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره مشخصات این پروژه توضیح داد: راه‌آهن زاهدان- زابل- بیرجند تا مشهد در مجموع 910 کیلومتر طول دارد که 430 کیلومتر آن در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

بذرپاش خاطر نشان کرد: این پروژه در 23 قطعه با اعتباری بالغ بر 1.7 میلیارد یورو اجرا خواهد شد و در مجموع دارای 39 ایستگاه  است.

وی افزود: در مسیر آن 112 پل بزرگ به طول 11 هزار 655 متر و 25 تونل به طول 11 هزار و 710 متر احداث خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی هدف طرح احداث راه‌آهن بیرجند – یونسی را اتصال مرکز خراسان جنوبی به ریل سراسری دانست و گفت: راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد به سه بخش زاهدان – زابل – مرز میلک، زابل – بیرجند و بیرجند – یونسی تقسیم شده و از زاهدان در شمال استان سیستان و بلوچستان شروع شده و در امتداد شرقی ضمن پوشش شهر زابل و مرز میلک (افغانستان) از شهرهای نهبندان، سربیشه، بیرجند و قاین در خراسان جنوبی عبور می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین در استان خراسان رضوی با عبور از شهر گناباد به خط ریلی موجود بافق – مشهد (ایستگاه یونسی) متصل می‌شود و از این طریق به مشهد و شبکه ریلی کشور ارتباط می‌یابد، در جنوب محور نیز از طریق محور موجود زاهدان – بم و راه آهن در حال احداث چابهار – زاهدان به شبکه ریلی متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز عملیات زیرسازی حد فاصل نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی در محل ایستگاه تشکیلاتی بیرجند با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

بذرپاش ادامه داد: در 2 سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی تامین مالی این طرح مهم و زیرساختی در دستور کار دولت قرار گرفت و در نهایت با استجازه مقام معظم رهبری برای اختصاص 180 هزار میلیارد ریال از محل تهاتر نفتی، گره اعتباری این ابرپروژه ریلی باز شد.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی این طرح، عملیات زیرسازی تمامی قطعات طرح راه آهن در خراسان جنوبی به صورت همزمان شروع می‌شود.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + سه =

دکمه بازگشت به بالا