چهار خطه شدن جاده «بابامیدان – یاسوج – اصفهان» به کجا رسید؟
محمد راستا در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: چهار خطه شدن جاده «بابامیدان – یاسوج – اصفهان» به عنوان یک پروژه مهم و اولویت دار راهسازی در استان در دست ساخت بوده که بخشی تاکنون به بهرهبرداری رسیده و برخی قطعات دیگر نیز در آینده نچندان دور به بهرهبرداری میرسد.
وی با اشاره به اینکه جاده «بابامیدان – یاسوج – اصفهان» یکی از پرترافیکترین راههای شریانی با میزان ترافیک بیش از 20 هزار خودرو در روز است، عنوان کرد: در اصطلاح فنی راهسازی وقتی عبور و مرور در یک محور به 4 هزار خودرو برسد نیاز به احداث باند دوم است.
راستا ابراز کرد: 240 کیلومتر از جاده بابامیدان – یاسوج – اصفهان در حوزه استحفاظی کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که بخشی از در حوزه شهرستانهای گچسارن و باشت چهارخطه شده و در واقع تاکنون 65 کیلومتر از باند دوم این جاده به بهرهبرداری رسیده و در مجموع کل پروژه پیشرفت فیزیکی 35 درصدی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمام مطالعات مسیر انجام شده و کار با سرعت در حد اعتبارات و حتی بیشتر در حال انجام است و واقعیت امر نیاز به اعتبارات بیشتری داریم که باند دوم سریعتر اجرا و جلوی حادثهخیزی گرفته شود.
راستا این را هم گفت: جاده «بابامیدان – یاسوج – اصفهان» محور ترانزیت ملی بوده و در واقع یک قطعه از کریدور شمال به جنوب کشور است، زیرا یک راه میانبر از جنوب به مرکز کشور محسوب میشود و هم اکنون ترافیک بسیار بالایی دارد.
وی بیان کرد: 30 کیلومتر از این پروژه هم اکنون در حال اجرا و زیر 50 کیلومتر نیز دست نخورده داریم و پروژه کمربندی یاسوج واقع شده در این مسیر با سرعت در دست اجرا بوده و تاکنون 5 کیلومتر افتتاح و 7 کیلومتر نیز آماده آسفالت شده است.
انتهای پیام/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است