Get News Fast

شکایت از نحوه عملکرد سامانه «نیما»/ کوتاهی مسئولان وقت بانک مرکزی محرز شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به شکایت یکی از تولیدکنندگان از طرز کار سامانه “نیما” ، گفت: کوتاهی مسئولین وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح ارائه‌دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی بر اساس وظیفه ذاتی خود برای کمیسیون محرز شد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: به‌دنبال شکایت یکی از شرکت‌های تولیدکننده و فعال در زمینه لوازم خانگی از طرز کار سامانه “نیما” و متضرر شدن این شرکت از عدم نظارت مسئولین وقت بانک مرکزی در سال 1397، کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی این موضوع را بررسی کرد.

بازگشت 3 هزار و 800 میلیارد از محل مابه التفاوت ارز ترجیحی به بیت المال با پیگیری کمیسیون اصل نود

 

وی افزود: با عنایت به بروز مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و گزارش مسئولان اجرایی، کوتاهی مسئولین وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح ارائه‌دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی بر اساس وظیفه ذاتی خود برای کمیسیون محرز شده و مقرر شد به‌منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه و زیان تولیدکنندگان، عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی و ایرادات آن در راستای ایجاد بستری امن برای تامین ارز تولیدکنندگان از محل ارز صادرکنندگان اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: همچنین در خصوص شکایت تولیدکننده خاص نیز مقرر شد پیگیری قانونی از سوی بانک مرکزی به منظور جبران خسارت وارده به شاکی از طرق مقتضی دنبال و در اسرع وقت انجام شود.

انتهای‌پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا