Get News Fast

 

دردسری به نام ناخن مصنوعی، از خانه و غسالخانه تا آخرت و خانه ابدی!

کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی استان کرمان گفت: با وضو و غسل جبیره‌ای نمی‌توان طهارت به دست آورد، برخی ممکن است در این زمان به هر دلیلی دنیا را ترک کنند، اکثر فقها بر این نظرند که باید زمان غسل میت، ناخن‌های مصنوعی را بردارند.

خبرگزاری فارس کرمان – آمنه شهریارپناه: هیاهوی زیبایی و افزایش جذابیت، پروژه‌ای قدیمی است که با اهداف مختلف زندگی بانوان را به بازی گرفت، علاوه بر دل‌مشغولی‌های فراوان، آینده و آخرتشان را به چالش برد و جیب‌هایشان را هم خالی کرد.

آرایش‌های نوظهور جنبه‌های مختلف و فصل‌های متفاوتی دارند که هر روز با تبلیغات زیاد، متنوع‌تر، پررنگ و وسیع‌تر می‌شوند و با زرق‌وبرق‌های فراوان قشرهای زیادی را به سمت خودشان می‌کشند.

در این گزارش به ناخن مصنوعی می‌پردازیم، مسأله مهمی که تنها به آرایش و زیبایی ختم نمی‌شود، او روی شرع می‌نشیند و مانعی در راه خوشبختی ابدی ایجاد می‌کند.

وجود مانع در وضو و غسل و تاثیر آن روی جنین و تربیت فرزندان از یک طرف و احتمال پایان زندگی با ناخن مصنوعی و سختیِ درآوردن آن در غسالخانه با توجه به جدا شدن روح از بدن که غسل میت را با اشکال همراه می‌کند از طرف دیگر، اوج تیره‌روزی یک بانوی مسلمان و شیعه علی‌(ع) است.

دردسری به نام ناخن مصنوعی، از خانه و غسالخانه تا آخرت و خانه ابدی!

 با وضو و غسل جبیره‌ای نمی‌توان طهارت به دست آورد

مرجان شفیعی از کارشناسان مذهبی و فعالان فرهنگی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از تلاش دشمن روی بانوان مسلمان کشورمان سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه دشمن با ابزارهای مختلف و تبلیغات گسترده در صدد است که حیا و عفاف را از بانوان بگیرد و از طرق مختلف، ذائقه بانوان ما را دچار دستخوش تغییر کند، گفت: تبلیغ انواع آرایش‌های نوظهور، بانوان ناآگاه را شیفته‌ی این جلوه‌گری‌ها می‌کند و آنها را از عواقب و مضرات آن مغفول نگه می‌دارد، عواقبی که نسل‌ها را در بر می‌گیرد و به چالش جدی مواجه می‌کند.

وی از ناخن مصنوعی به عنوان یکی از ابزارهای به ظاهر چشم‌نواز و فریبنده نام برد و بیان کرد: متاسفانه این مسأله آسیب‌هایی هم به روح و هم به جسم وارد می‌کند.

مدیر اداری خانواده و عفاف‌وحجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر اینکه ناخن کاشت شده طهارت را دچار مشکل می‌کند، ابراز داشت: با وضو و غسل جبیره‌ای، نمی‌توان طهارت به دست آورد، زیرا نظر جمع فقها در مورد کاشت ناخن، این است که مانع را بردارند غسل کنند و وضو بگیرند.

 وی اضافه کرد: شخص می‌تواند این مانع را که همان ناخن مصنوعی است، بردارد اما عمدا آن را برطرف نمی‌کند، لذا وضو و غسل باطل و به تبع آن، نماز و روزه نیز باطل است.

 شفیعی اضافه کرد: این غسل باطل موجب می‌شود که نتوانند در حرم امامین معصوم علیهم‌السلام نیز حضور یابند و اگر رفتند فعل حرام انجام داده‌اند.

دردسری به نام ناخن مصنوعی، از خانه و غسالخانه تا آخرت و خانه ابدی!

عدم طهارت در سرنوشت انسانها اثر خواهد گذاشت

وی با اشاره به اینکه عدم طهارت در سرنوشت انسانها اثر خواهد گذاشت، گفت: در بررسی‌هایی که صورت گرفته بعضی از فرزندانی که دچار بیماری‌های متافیزیکی و ماورائی شده‌اند، به دلیل کاشت ناخن و عدم طهارت مادر در دوران بارداری و شیردهی بوده است.

 مدیر اداری خانواده و عفاف‌وحجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه در غسل میتی که کاشت ناخن داشته محل بحث است، عنوان کرد: اکثر فقها بر این نظرند که باید زمان غسل میت، ناخن‌های مصنوعی را بردارند و حین برداشتن ناخن، اگر خون بند نیاید باید صبر کنند تا خون بند آید و سپس غسل دهند و این آزار بزرگی است که به میت می‌رسد.

به گزارش فارس: ناخن مصنوعی فقط دردسر این روزهای غسال‌ها نیست، برای جوانانی که این سبک را انتخاب کرده‌اند، خداحافظی با ناخن‌های طبیعی است و علاوه بر این باید تبعات آن را بر جسم و روح‌شان بپذیرند.

دردسری به نام ناخن مصنوعی، از خانه و غسالخانه تا آخرت و خانه ابدی!

عواقبی ازجمله تغییر رنگ، کبودی و کدری، عفونت‌ها، حساسیت‌ها، ترک‌خوردگی و ایجاد ناهمواری، کمترین عوارض نرسیدن اکسیژن به ناخن و وجود طولانی مدت مواد شیمیایی روی آنها است.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب


این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا