ضرورت حرکت دانشگاهها به سمت حاکمیت فناوری اطلاعات
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهدی آزادی مطلق، در بازدید از زیرساختهای فناوری اطلاعات دانشگاه شیراز اظهار داشت: رسیدگی به موضوع فناوری اطلاعات، درحقیقت یک نوع سرمایه گذاری است و وزارت عتف، با هدف توسعه فناوری اطلاعات، از طرحهای کلان در دانشگاهها حمایت میکند.
وی افزود: تا دو سال آینده، رتبه فناوری اطلاعات دانشگاهها در تخصیص ردیفهای اعتباری به آنها تأثیرگذار میشود و دانشگاههایی که از نظر فناوری اطلاعات رتبه بهتری داشته باشند، اعتبارات مناسب تری را در حوزه فناوری اطلاعات دریافت میکنند.
معاون امنیت فضای مجازی و زیرساخت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شتابی که در حوزه فناوری اطلاعات در ایران و جهان صورت گرفته، تصریح کرد: برای دستیابی به آموزش عالی هوشمند، نقشه راهی در وزارت عتف طراحی شده و نیاز هست که در لایههای سیاست گذاری کلان دانشگاه ها، جایگاه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی ارتقا پیدا کند.
دکتر آزادی مطلق ادامه داد: توجه به این موضوع باعث میشود که دانشگاهها در دهههای آتی دچار عقب افتادگی در زمینه حاکمیت فناوری اطلاعات نشوند و جایگاهشان را در رتبه بندیهای ملی و بین المللی حفظ کنند.
این مقام مسئول وزارت عتف خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سازمان امور استخدامی کشور و شورای راهبردی فناوری اطلاعات کشور درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش نیروی انسانی و همچنین افزایش سطح حقوق و دستمزد و ایجاد حق فنی برای نیروهای شاغل به کار دررحوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در سفر به استان فارس از زیرساختهای فناوری اطلاعات دانشگاههای شیراز، صنعتی شیراز، دانشگاه جهرم و مرکز منطقهای علوم و فناوری بازدید انجام شده است؛ اظهار داشت: بر اساس آیین نامه شورای راهبری فناوری اطلاعات وزارت عتف، وظیفه نظارت و ارزیابی تمامی دستگاههای اجرایی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله دانشگاهها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری بر عهده اداره کل فناوری اطلاعات وزارت میباشد و این بازدیدها در همین راستا انجام شده است.
دکتر آزادی مطلق، هدف از بازدیدهای میدانی را، ارزیابی وضعیت دانشگاهها از نظر زیرساختهای فناوری اطلاعات، استفاده از ظرفیت و توانمندیها در عرصه استانی و ملی و نظارت بر اجرای الزامات و اسناد بالادستی در حوزه راهبری و حاکمیت فناوری اطلاعات در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، برشمرد.
انتهای پیام/424
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است