رئیس شورای ملی زعفران: برای برندسازی بهترین کیفیت زعفران ایران غفلت شده است
محسن احتشام در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: جایگاه ارزشمند و رقابتی برای برند جمعی زعفران ایران امروز بسیار مهم و ایجاد برتری کیفیت زعفران ایران در ذهن مصرف کنندگان جهانی مورد انتظار است.
وی افزود: زعفران از محصولات مهم و استراتژیک کشاورزان کشورمان محسوب می شودو ایران بزرگترین تولید کننده بهترین کیفیت زعفران در جهان است اما متاسفانه سال ها است از آن در فرآیند برند سازی در این مزیت مهم غفلت شده است.
رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد:علی رغم ثبت نشان جمعی زعفران ایران و ارائه طرح برنامه ریزی استراتژیک بازار و بازاریابی جهت جهش تولید و صادرات زعفران ایران توسط شورای ملی زعفران در سال 1398 اقدامات موثری توسط متولیان امر جهت ثبت جهانی و اجرایی شدن برند ملی زعفران ایران صورت نگرفته است.
احتشام تصریح کرد: واقعا عدم تحقق این مهم درحق کشاورزان زحمتکش زعفرانکار ایران که قرن ها است بیشترین و کیفی ترین زعفران دنیا را تولید می کنند به نام کشورهای دیگر جفا است
وی تاکیدکرد: استراتژی برندسازی باید بخش مهم و الویت فرآیند برنامه ریزی استراتژیک بازار و بازاریابی زعفران ایران قرار گیرد تا برند هایی در مقیاس جهانی ساخته شود و نام زعفران ایران در جهان پر آوازه گردد.
رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: مدیریت برند جمعی و ملی می تواند در دراز مدت منافع ذینفعان این محصول مهم را در زنجیره ارزش آن حفظ نماید و کشاورزان زحمتکش زعفرانکار ایران با حفظ امنیت شغلی حاصل دست رنج خود را در این زنجیره دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه از طرف دیگر فعالیت های بازاریابی و برند سازی در کنار هم هستند که می توان آن را دو روی سکه در نظر گرفت افزود:بسیاری از برندهای صنعت زعفران ایران توانایی ورود و حضور قدرتمند به بازارهای جهانی را داشته و دارند.
احتشام بیان اینکه امیدواریم با هم افزایی نام زعفران را با نام ایران در جهان پر آوازه گردد اظهارکرد: این مهم نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر دارند تا در زنجیره ارزش زعفران نقش آفرینی بیشتری صورت گیرد و منجر به ارتقای بین المللی و تقویت هویت برند ملی زعفران گردد.
انتهای پیام/250
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است