استفاده ۸۰ درصدی مردم کره جنوبی از پیامرسانهای داخلی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس پژوهشی که از سال گذشته صورت گرفته و وبسایت statista منتشر کرده است، حدود 99 درصد از کل شهروندان کره جنوبی گفتهاند از پیامرسان Kakaotalk که پیام رسان بومی کره جنوبی است استفاده میکنند، پیامرسان کاکائوتاک؛ پیامرسانی که از 15 زبان زندهی دنیا پشتیبانی میکند و تقریبا روی 99 درصد تلفنهای هوشمند در کرهی جنوبی یافت میشود. این در حالی است که در رده های بعدی پیامرسانهای مورد استفاده در این کشور، فیسبوک تنها 23درصد و اینستاگرام تنها 18 درصد استفاده میشود.
همچنین پس از اینستاگرام و فیسبوک، شبکه های اجتماعی Naver line و Kakao Story که هر دو شبکههای اجتماعی بومی این کشور هستند بالاترین میزان استفاده را در بین کاربران کره جنوبی دارند. گفتنی است که Kakao Story صرفا یک شبکه اجتماعی در کره به شمار نمی آید و کاربران این شبکه اجتماعی حتی امکان خرید به صورت آنلاین از این شبکه را دارند. میزان استفاده از Kakao Talk در کره جنوبی به قدری بالا است که این پیامرسان را جایگزینی برای واتساپ میدانند.
این روزها پیامرسانها فراتر از یک اپلیکیشن سادهاند. همهشان از بدو تولد به دنبال هدفی هستند و با توجه به آن در مسیر کسب و کار پیش میروند. درآمدزایی، کمک به ارتباطات و به دست آوردن دادههای غنی از کاربران، تنها چند مورد از این اهداف به شمار میروند. کاکائوتاک، پیامرسانی است که همهی این اهداف را دنبال کرده و یکی از موفق ترین پیامرسانهای دنیاست. پیامرسانی که در شرق آسیا از محبوب ترینهاست و حتی نقش قابل توجهی در اتفاقات سیاسی و اجتماعی در کره و اندونزی داشته است.
کاکائوتاک پیامرسانی است که از هجدهم مارس 2010 و در کره جنوبی شروع به کار کرد و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. این اپلیکیشن تا ماه می 2017 حدود 220 میلیون کاربر ثبت نام شده داشته، رقمی که احتمالا رو به افزایش است.
این پیامرسان از محبوبیت بالایی بین کرهایها برخودار است، به طوری که طبق آمار به دست آمده حدود 99 درصد تلفنهای هوشمند در کرهی جنوبی از این پیامرسان استفاده میکنند. کاکائوتاک حالا فقط در کره از محبوبیت بالایی برخوردار نیست و کاربران بسیار زیادی از کشور اندوزی، مالزی و ژاپن هم دارد. پیامرسان کاکائوتاک با اینکه سورس اصلی برنامه خود را در اختیار همه قرار داده، اما از نظر امنیت در سطح پایینی قرار دارد.
استفاده شهروندان کره جنوبی از پلتفرمهای بومی صرفا به شبکه های اجتماعی خلاصه نمی شود و بر اساس اطلاعات موجود تا سال 2022 میزان استفاده شهروندان کره جنوبی از موتورهای جستجو، حدود 61 درصد از کاربران اینترنت در این کشور از موتور جستجوی بومی Naver، حدود 29 درصد از موتور جستجوی بین المللی گوگل، پنج درصد از موتور جستجوی بومی Damn و مابقی از سایر موتور های جستجو استفاده می کنند.
کره جنوبی از لحاظ سرعت و دسترسی به اینترنت بینالملل یکی از پیشروترین کشورهاست و سرعت اینترنت در این کشور در چندسال اخیر همواره در بین 10 کشور برتر دنیا قرار گرفته است. اما دلیل این اتفاق چه میتواند باشد؟
شاید اصلی ترین دلیل بالا بودن سرعت اینترنت در کره جنوبی استفاده از زیرساخت و شبکه ملی اطلاعات در این کشور است. این طرح در اوایل دهه 80 در کره جنوبی آغاز شد و در حال حاضر سه شرکت KT Corporation، SK Broadband و LG Uplus مسئولیت تامین بخش زیرساختی این کشور را بر عهده دارند که هر سه شرکت در همین کشور تاسیس و فعالیت دارند.
استفاده از این شرکت های بومی سبب شد تا کره جنوبی یکی از کشورها با بالاترین میزان پوشش دهی شبکه LTE در جهان باشد و گفته می شود نسل چهارم شبکه موبایل تقریبا در تمام این کشور در دسترس کاربران قرار دارد و از سال 2019 این کشور برای پوشش کامل نسل پنجم اینترنت فعالیت خود را آغاز کرد. علاوه بر این استفاده از این شرکت ها برای ساخت زیر ساخت در کره جنوبی سبب شد تا هزینه اینترنت در این کشور تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند تا جایی که هزینه استفاده از اینترنت در کره جنوبی تقریبا نصف هزینه اینترنت در آمریکا است.
علاوه بر این دولت کره جنوبی برای هر صنف نیز برنامه ای جداگانه دارد تا کاربران اینترنت را به سمت شبکه های بومی این کشور سوق دهد، برای مثال دولت کره برنامه ای خاص را برای زنان خانه دار راه اندازی کرد که در آن اصول خانه داری یا سبک زندگی درست برای کودکان آموزش داده شده بود.
انتهای پیام/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است, در صورت تمایل به مشاهده اخبار اقتصادی بیشتر پیشنهاد داریم از صفحه اقتصاد ما بازدید نمایید .