استاندار خوزستان: نماد عینی و ملموس عملکرد آموزش و پرورش نتایج کنکور است
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی اکبرحسینی محراب امروز در جلسه گردهمایی مدیران و معلمان آموزش و پرورش خوزستان، اظهار داشت: با پتانسیلهایی که معلمان ما دارند علیرغم کمبودها، مشکلات، شرایط آب و هوایی، میزان حقوق و غیره باید آدمهای عاشقی باشند که این رسالت بزرگ را به دوش گرفته و به سرمنزل مقصود میرسانند.
وی افزود: هدف آموزش و پروش ما تربیت افراد صالح و شایسته است و مکتب ما اجازه نمیدهد خروجی سیستم تعلیم و تربیت آن افراد ناصالح باشد، همچنان که هر مکتبی در آموزش و پرورش خود افراد را متناسب با همان تفکر تربیت میکنند.
حسینی محراب گفت: حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در ایام اربعین حسینی نشاندهنده این است که تعلیم و تربیت در کشور در مسیر صحیحی قرار دارد.
استاندار خوزستان عنوان کرد: طبعا معلمان و کادر آموزشی با توجه به زمان حضور دانشآموزان در مدرسه و دوران 12 ساله تحصیل نقش اساسی و تعیین کننده دارند. نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است و جزو وظایف حاکمیت است که برای آموزش و پرورش سرمایهگذاری کند و وزن این سرمایهگذاری با توجه به ماهیت انسانساز آموزش و پرورش باید بیشتر از بخشهای دیگر باشد.
حسینی محراب بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش و روسای مناطق باید به موضوع عدالت آموزشی توجه داشته باشند و مدارس خوب و معلمان مجرب در یک نقطه یا مدرسه متمرکز نباشند و همچنین ابزار و تجهیزات آموزشی موجود نیز باید به صورت عادلانه در سطح مدارس توزیع شود.
وی ادامه داد: در سالهای اخیر شرایط کرونا و فضای مجای وظیفه ما را سنگینتر کرده است و خود غربیها امروز نگران ابعاد منفی این محیط هستند و محدودیتهایی برای دانشآموزان وضع کردهاند و ما هم باید به این موضوع توجه کنیم و اجازه ولنگاری فضای مجازی که نتیجه آن انهدام خانواده ها خواهد بود را ندهیم.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: نماد عینی و ملموس عملکرد آموزش و پرورش نتایج کنکور است؛ در رتبهبندیهای کشوری در همه حوزهها خوزستان باید رتبههای اول تا ششم را کسب نماید و مدیری که نتواند به این رتبه برسد مدیر قوی محسوب نمیشود و باید تلاش کنیم با زمانبندی مشخص برنامههای موثری جهت ارتقای آموزش و پرورش استان اجرایی کنیم.
حسینی محراب گفت: ما باید در کنار علم آموزی مسائل پرورشی و استعدادسنجی از دانشآموزان را مد نظر قرار دهیم و در سال دهم تحصیل فرآیند انتخاب رشته با آگاهی و هدفمندی انجام شود و با توجه به اینکه استان ما یک استان صنعتی است و نیاز به نیروی انسانی متخصص در رشتههای فنی و حرفهای دارد لازم است برنامههای متناسب در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
وی بیان کرد: باید با انجام مطالعات دقیق علل مهاجرت برخی از معلمان شناسایی شود تا از این طریق دردها را بشناسیم و راهکارها را پیدا و این راهکارها عملیاتی کنیم.
انتهای پیام/735/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است