Get News Fast

 

استاندار خوزستان: نماد عینی و ملموس عملکرد آموزش و پرورش نتایج کنکور است

استاندار خوزستان گفت: نماد عینی و ملموس عملکرد آموزش و پرورش نتایج کنکور است؛ در رتبه بندی های کشوری در همه حوزه ها خوزستان باید رتبه های اول تا ششم را کسب نماید و مدیری که نتواند به این رتبه برسد مدیر قوی محسوب نمی شود.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی اکبرحسینی محراب امروز در جلسه گردهمایی مدیران و معلمان آموزش و پرورش خوزستان، اظهار داشت: با پتانسیل‌هایی که معلمان ما دارند علی‌رغم کمبودها، مشکلات، شرایط آب و هوایی، میزان حقوق و غیره باید آدم‌‌های عاشقی باشند که این رسالت بزرگ را به دوش گرفته و به سرمنزل مقصود می‌رسانند.

وی افزود: هدف آموزش و پروش ما تربیت افراد صالح و شایسته است و مکتب ما اجازه نمی‌دهد خروجی سیستم تعلیم و تربیت آن افراد ناصالح باشد، همچنان که هر مکتبی در آموزش و پرورش خود افراد را متناسب با همان تفکر تربیت می‌کنند.

حسینی محراب گفت: حضور چشمگیر جوانان و نوجوانان در ایام اربعین حسینی نشان‌دهنده این است که تعلیم و تربیت در کشور در مسیر صحیحی قرار دارد.

استاندار خوزستان عنوان کرد: طبعا معلمان و کادر آموزشی با توجه به زمان حضور دانش‌آموزان در مدرسه و دوران 12 ساله تحصیل نقش اساسی و تعیین کننده دارند. نگاه ما به آموزش و پرورش یک نگاه زیربنایی است و جزو وظایف حاکمیت است که برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند و وزن این سرمایه‌گذاری با توجه به ماهیت انسان‌ساز آموزش و پرورش باید بیشتر از بخش‌های دیگر باشد.

حسینی محراب بیان کرد: مدیران آموزش و پرورش و روسای مناطق باید به موضوع عدالت آموزشی توجه داشته باشند و مدارس خوب و معلمان مجرب در یک نقطه یا مدرسه متمرکز نباشند و همچنین ابزار و تجهیزات آموزشی موجود نیز باید به صورت عادلانه در سطح مدارس توزیع شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شرایط کرونا و فضای مجای وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است و خود غربی‌ها امروز نگران ابعاد منفی این محیط هستند و محدودیت‌هایی برای دانش‌آموزان وضع کرده‌اند و ما هم باید به این موضوع توجه کنیم و اجازه ولنگاری فضای مجازی که نتیجه آن انهدام خانواده ها خواهد بود را ندهیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: نماد عینی و ملموس عملکرد آموزش و پرورش نتایج کنکور است؛ در رتبه‌بندی‌های کشوری در همه حوزه‌ها خوزستان باید رتبه‌های اول تا ششم را کسب نماید و مدیری که نتواند به این رتبه برسد مدیر قوی محسوب نمی‌شود و باید تلاش کنیم با زمان‌بندی مشخص برنامه‌های موثری جهت ارتقای آموزش و پرورش استان اجرایی کنیم.

حسینی محراب گفت: ما باید در کنار علم آموزی مسائل پرورشی و استعدادسنجی از دانش‌آموزان را مد نظر قرار دهیم و در سال دهم تحصیل فرآیند انتخاب رشته با آگاهی و هدفمندی انجام شود و با توجه به اینکه استان ما یک استان صنعتی است و نیاز به نیروی انسانی متخصص در رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارد لازم است برنامه‌های متناسب در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

وی بیان کرد: باید با انجام مطالعات دقیق علل مهاجرت برخی از معلمان شناسایی شود تا از این طریق دردها را بشناسیم و راهکارها را پیدا و این راهکارها عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/735/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =

دکمه بازگشت به بالا