مراجعات به شهرداری همدان 50 درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مجتبی حمزهرستگار معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای نخستین بار در شهرداری همدان و با راهاندازی سامانه شهرداری الکترونیک، پاسخدهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی صرفا از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت میگیرد و دیگر نیازی نیست شهروندان جهت اخذ پاسخ استعلام به شهرداری مراجعه کنند.
وی بیان کرد: طبق تفاهم نامه بین شهرداری و کانون سردفتران و دفتریاران در سال گذشته و در اقدامی نوین در کشور با ایجاد دسترسی کاربران دفاتر اسناد رسمی به سامانه شهرداری الکترونیک، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه توسط دفترخانه ثبت و بلافاصله در صورت عدم بدهی و هرگونه پرونده تخلف ساختمانی پاسخ آن بصورت الکترونیکی و برخط توسط کاربر مستقر در شهرداری به دفترخانه ارسال خواهد شد و نیازی به مراجعه شهروندان به شهرداری نیست.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری همدان تاکید کرد: طبق آمار و گزارش اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک (SARA ۱۰) بیش از ۵۰ درصد مراجعات و درخواست های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی است.
حمزهرستگار افزود: با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش ۵۰ درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد بودیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفهجویی در وقت و هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.
وی تصریح کرد: در این روش شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض سالیانه خود اقدام نموده و ملک آنان دیونی نسبت به شهرداری نداشته باشد، شهرداری موظف است نسبت به صدور پاسخ استعلام به صورت غیر حضوری و آنی اقدام کند.
وی تصریح کرد: شهرداری مسؤولیت مندرجات پاسخ استعلامی را که با شماره امضاء مجاز الکترونیکی که امکان مشاهده اصل استعلام در وب سایت سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد به نشانی فراهم آمده است را پذیرفته و تضمین میکند.
معاون برنامهریزی و توسعه منابع انسانی شهردار همدان اضافه کرد: تمام ستعلامات الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که به صورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک همدان را داراست.
پایان پیام/ ۳۱۴۰
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است