صبحانه دانشآموزان باید در دو مرحله مصرف شود
یوسف نقیایی، رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و با خبرنگار فارس، با اشاره به اهمیت مصرف صبحانه برای افراد به ویژه برای دانشآموزان، اظهار کرد: مصرف صبحانه یکی از موارد تاثیرگذار در پیشرفت تحصیلی و یادگیری دانش آموزان است.
وی افزود: با توجه به اینکه ذخایر قندخون بدن از نظر زمانی محدود است لذا طبیعی است که افراد در ساعات اولیه صبح، فعالیت مغزی پایینی داشته باشند و مصرف صبحانه میتواند این مشکل را برطرف کند. مصرف صبحانه دانشآموزان در دو مرحله انجام شود.
رئیس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: برای اینکه یادگیری دانشآموزان در ساعات اولیه صبح از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد توصیه میشود ترجیحا مصرف صبحانه در دو مرحله انجام شود.
نقیایای تصریح کرد: با توجه به اشتهای پایین بچه در ساعات اول صبح، قبل از رفتن به مدرسه یک صبحانه سبک مانند نان و مربا و یا نان و عسل مصرف کنند و صرف صبحانه دوم را در ساعت استراحت اول در مدرسه انجام دهند که بهتر است شامل مواد غذایی حاوی پروتئین بالا باشد.
وی بیان کرد: مصرف مواد غذایی دارای پروتئین منجر به رشد بافتی و مغزی و سیری پایدارتردر دانش آموزان میشود که مهمترین آنها مصرف نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ آب پز و یا نان و حبوبات پخته مانند عدسی و خوراک لوبیا میباشد.
رئیس گروه تغذیه علوم پزشکی یزد با اشاره به نقش موثر مصرف میان وعدهها در افزایش یادگیری دانش آموزان خاطرنشان کرد: مصرف میوه و آجیل میتواند انواع ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز را برای دانش آموزان را فراهم کند و در نقطه مقابل آن هم مصرف تنقلات غیر تغذیهای و نامناسب نه تنها نیازهای تغذیهای دانش آموز را برطرف نمیکند بلکه مانع از مصرف وعدههای اصلی بعدی مثل ناهار می شود.
پایان پیام/ب
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است