Get News Fast

 

ثبت‌نام ‌۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از ثبت‌نام ‌۱۵۰۰ دانش‌آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی استان خبر داد و گفت: ۴۱ نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای خدمت در مدارس استثنایی استان استخدام شدند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از ثبت‌نام و آغاز سال‌تحصیلی جدید 1500 دانش‌آموز با نیاز ویژه کردستانی در مدارس استثنایی سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این عزیزان در مدارس توحید و گلها در سنندج به تحصیل می‌پردازند.

وی تلاش همسوی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان را در حوزه تعلیم و تربیت مهمترین گام در تحقق اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت: امسال با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به فعالیت 500 نفر از عوامل اجرایی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان خاطر نشان کرد: 68 مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستایی استثنایی به یک هزار و500 دانش آموز با نیاز ویژه دختر وپسر در 260 کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

وی بر ضرورت مشارکت خانواده در امور مدرسه به عنوان راهکاری اساسی برای توسعه نظام آموزشی تأکید کرد و افزود: تربیت امر خطیر و مهمی است که عناصر بسیاری در آن دخیل‌اند و این مسئولیت سنگین به تنهایی و بدون یاری و مساعدت اولیا بویژه در مدارس با نیازهای ویژه محقق نمی‌شود.

محمدی تعلیم و تربیت را جزو حقوق اولیه و اساسی انسان‌ها برشمرد و عنوان کرد: متولیان تعلیم و تربیت و دست‌اندرکاران آموزش وپرورش باید زمینه‌ای را فراهم آورند تا دانش‌‍آموزان با هر استعداد، توانایی و محدودیت از آموزش برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه فلسفه اصلی خلقت تربیت است، اظهار کرد: آموزش وپرورش وسیله و سبب اصلی برخوردار شدن دانش آموزان از این حق است. انسان‌ها خلق شده‌اند تا استعدادی که خالق در وجودشان به امانت گذاشته است را از طریق آموزش و تربیت به شکوفایی برسانند و این استعداد در دانش‌آموزان استثنایی ویژه‌تر است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان ادامه داد: ما دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت وظیفه داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا این دانش آموزان با وجود داشتن محدودیت استعدادهای خود را ظهور وبروز دهند. وقتی نیاز دانش آموز ویژه باشد، باید با تأمل، دقت و تخصص بیشتری در پی کشف استعداد باشیم و شیوه برآورده کردن این نیازها هم تخصصی‌تر است.

وی خدمت به این دانش‌آموزان را افتخار و فرصتی مغتنم همراه با برکات معنوی دانست و افزود: اگر این دانش آموزان موفق شوند الگوسازی آنها برای جامعه بیشتر و مفیدتر است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان بیان داشت: تا کنون تمهیدات مناسب برای ساماندهی 99 درصد کارکنان، توانمندسازی 350معلم، ثبت‌نام و توزیع 90 درصد کتب درسی دانش آموزان انجام گرفته تا سال تحصیلی جدید را با برنامه‌ریزی آغاز کنیم.

محمدی اصل مهم در آموزش و پرورش استثنایی را شناسایی استعداد، توانایی و ارتقای ظرفیت‌ها ذکر کرد و افزود: علاوه بر استخدام آموزگاران ابتدایی استثنایی در سال تحصیلی جاری، 41 نفر کار درمانگر و گفتار درمانگر برای خدمت در مدارس استثنایی استان هم استخدام شدند.

انتهای پیام/486/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا