چرا عملیات اجرایی پروژه راهسازی “لنده ـ تشان” تعطیل شد؟
جلال دانش در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در لنده در تشریح دلایل تعطیلی عملیات اجرایی احداث پروژه راهسازی لنده -تشان، اظهار داشت: این پروژه هنوز کد اعتباری مستقل و مجوز ماده 23 ندارد و در واقع ذیل پروژه شهرضا به بهبهان تعریف شده است و تا زمان زمان این دو مشکل امکان ادامه عملیات اجرایی وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی به شدت پیگیر رفع مشکل و آغاز عملیات اجرایی هستند، عنوان کرد: راهی جز تعریف پروژه جدا از پروژه شهرضا به بهبهان وجود ندارد و باید در این راستا گامهای اساسی برداشته شود و برای رفع مشکل نیازمند همکاری همه جانبه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، برنامه و بودجه و شرکت ساخت و توسعه راهها هستیم.
دانش ابراز کرد: یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان لنده برای خروج از بن بست اجرای این پروژه بوده که در سفر دوم رئیس جمهوری نیز مطرح شد و وزیر کشور نیز از محل اجرای پروژه بازدید کردند.
نماینده عالی دولت در شهرستان لنده افزود: واقعیت امر در این شرایط احداث جاده لنده به تراب در اولویت قرار گرفته و در سفر رئیس جمهوری برای تسریع در روند اجرایی پروژه نیز 150 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که امیدوارم به صورت 100 درصدی تخصیص پیدا کند.
دانش بیان کرد: 4.5 کیلیومتر از این مسیر توسط بنیاد مستضعفان باید اجرا شود که هم اکنون در مرحله زیرسازی است و 14 پل در مسیر نیز باید احداث شود که تقریباً همگی به جز یک مورد تکمیل شدهاند.
وی با اشاره به اینکه 3.5 کیلومتری نیز دست راهداری و و حمل و نقل جادهای بوده که روند اجرایی نیز رضایت بخش است، یادآور شد: سه کیلومتر باقیمانده به محض ابلاغ اعتبارات کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.
دانش با اشاره به پروژه راه لنده به جاده پاتاوه – دهدشت (لنده به تراب)، افزود: مشکل برق یکی از موضوعاتی بود که پروژه راه لنده به جاده پاتاوه – دهدشت با آن دست و پنجه نرم میکرد به گونهای که اکنون پروژه برق آن به اتمام رسید.
وی تصریح کرد: اختلاف نظر بین برق منطقهای خوزستان و شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد در مسائل فنی وجود دارد و با این وجود پروژه 400 میلیارد تومان بود و برق منطقهای خوزستان با سرعت خوب آن را به اتمام رساند.
انتهای پیام/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است