Get News Fast

 

راهکاری برای خلاص شدن از موج‌سواری چندین ساله خودروها در جاده چالوس ـ مرزن‌آباد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان چالوس درباره مشکل تردد خودروها در جاده چالوس به مرزن‌آباد که تعبیر به موج‌سواری خودروها می‌شود، گفت: برآمدگی آسفالت در سطح جاده چالوس ـ مرزن آباد محدوده سنار ناشی از نفوذ آب از بالادست به زیر جاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه خیز در این مسیر محدوده سنار است که روزانه شاهد بروز تصادفات یا صحنه‌های خطرناک رانندگی هستیم، جاده چالوس ـ مرزن‌آباد محدوده سنار است که به دلیل نفوذ آب از بالادست به زیر جاده رانندگی را به موج‌سواری تبدیل کرده است که امکان به وجود آمدن هر گونه فاجعه از جمله رانش زمین و ریزش جاده نیز وجود دارد.

مهدی صفایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس در این زمینه طی گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: طی تحقیقات از مردم بومی منطقه، چشمه آب گرم در بالادست که سال‌های پیشین مورد استفاده قرار می‌گرفت اما اکنون در بازدید از همان منطقه و مشاهدات میدانی هیچ اثری از آب نیست.

وی با بیان اینکه در اثر تغییرات جغرافیایی و اکوسیستم آب به طور مستقیم وارد کوه می‌شود،گفت: طی بازدید چندین ماه قبل به همراه فرماندار و مدیرکل منابع طبیعی وقت از بالادست، آب بعد از ورود به کوه از زیر جاده بیرون می‌آید که منجر به برآمدگی آسفالت در مدت زمان کوتاه می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس به مصوبات موجود در فرمانداری اشاره کرد و اظهار کرد: به دلیل تقارن گازکشی منطقه دوآب بخش کجور، مطالعات این پروژه به عهده‌ اداره گاز و عملیات اجرایی آبخیزداری به عهده‌ منابع طبیعی قرار گرفت.

راهکاری برای خلاص شدن از موج‌سواری چندین ساله خودروها در جاده چالوس ـ مرزن‌آباد

وی افزود: اداره گاز برای کاهش خطرات لوله‌کشی در آن محدوده ناچار به تثبیت جاده است که اکنون طرح به منابع طبیعی ابلاغ شده است.

صفایی با بیان اینکه مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از ستاد مدیریت بحران اعتبار اختصاص داده شد،افزود: اداره کل منابع طبیعی هزینه برآورد شده را مبلغ ۲ میلیارد پیش‌بینی کرده است که در حال حاضر سرپرست فرمانداری در حال رایزنی برای تامین اعتبار است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان چالوس در ادامه گفت: بعد از آبخیزداری در بالادست توسط منابع طبیعی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کانالی را برای هدایت آب یه سمت رودخانه احداث و در ادامه کل مسیر جمع‌آوری و زیرسازی و آسفالت جدید انجام خواهد شد.

صفایی ضمن بیان اینکه هیچگونه محدودیتی برای تامین اعتبار در این پروژه نداریم تصریح کرد: چندین مرتبه مجبور به آسفالت در این محدوده شدیم که بعد از چند ماه دوباره برآمده و تخریب شد و هزینه سنگینی به اداره راهداری تحمیل شد.

به گزارش فارس؛ یکی از مهم ترین نقاط حادثه خیز در این مسیر محدوده سنار است که روزانه شاهد بروز تصادفات یا صحنه های خطرناک رانندگی هستیم و امکان به وجود آمدن هر گونه فاجعه دیگر از جمله رانش زمین و ریزش جاده نیز وجود دارد.

 

 

پایان پیام/۸۶۰۶۱/م/ی


این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

منبع : خبرگزاری فارس
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + ده =

دکمه بازگشت به بالا