بزرگترین پروژه آزادراهی کشور آماده بهرهبرداری شد/ رئیسی “آزادراه شیراز ـ اصفهان” افتتاح میکند
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، خبرنگاران استان فارس صبح شنبه هشتم مهرماه با حضور در کارگاه قطعه 7 و بازدید از قطعات 5 و 6 این آزادراه در جریان آخرین وضعیت پروژه قرار گرفتند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران و در خصوص توضیحات فنی این پروژه بیان کرد: این آزادراه شامل هفت قطعه اجرایی است و قطعه هشت نیز در دست صدور مجوز تشریفات قرار دارد.
امیرحسین جمشیدی با اشاره به اینکه اتصال اصفهان به شیراز از طریق آزادراه و از قطعه حدفاصل ایزدخواست به شهرضا آغاز میشود، گفت: طول کل این پروژه 226 کیلومتر است که اکنون 211 کیلومتر آن در سفر دوم ریاستجمهوری و هیئت دولت به فارس به بهرهبرداری میرسد.
وی با بیان اینکه هماینک 6 قطعه قابل افتتاح دارای 98.5 درصد پیشرفت فیزیکی است، خاطرنشان کرد: این 6 قطعه دو ساعت فاصله اصفهان به شیراز را کوتاه میکند و 130 کیلومتر مسافت را کاهش میدهد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه قطعه هفت نیز از تنگ خیاره تا محور سپیدان پیشبینی شده است، در پاسخ به طرح سؤالی در خصوص ابهامات ایجادشده در رابطه با این قطعه، گفت: مباحثی در خصوص عدم تکمیل قطعه 7 مطرح شده است، اما واقعیت این است که اگر منتظر اتمام قطعه هفت تمام میماندیم، کل ترافیک به محور شیراز سپیدان منتقل میشد، در حالی که این قطعه بهدلیل زیرگذر گویم که در دست اجراست و تا 18 ماه آینده به بهرهبرداری میرسد در شرایط فعلی خود ترافیکزا خواهد بود.
جمشیدی خاطرنشان کرد: از طرفی محور تنگ خیاره به شهر لپویی نیز بهصورت پروژه بزرگراهی در حال اجراست که 14 کیلومتر آن آماده شده است.
وی درباره ورودیها به شیراز از طریق آزادراه گفت: از تردد در قطعه 6 به دو قسمت تقسیم میشود. بخشی از ورودیها از تنگ خیاره به لپویی بهسمت شرق و جنوب شهر شیراز خواهد بود و یک بخشی از مسافران از محور هفتمتری فاز دوی صدرا که اکنون در مرحله آسفالت است وارد شمال غرب شیراز خواهند شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس که معتقد است با بهرهبرداری از این آزادراه حجم مسافرین اصفهان یه شیراز و بالعکس تغییری نخواهد کرد، گفت: هر یک خودرویی که از آزادراه استفاده کند بهطور متوسط 10 لیتر صرفهجویی در مصرف بنزین خواهد داشت و لذا عدم تاخیر در بهرهبرداری از قطعه هفت این آزادراه، بهلحاظ اقتصادی بهصرفه نخواهد بود.
جمشیدی با تصریح اینکه اکنون ترددهای محلی از آزادراه انجام میشود که برای جلوگیری از تصادفات، باید هرچه سریعتر پلیس مستقر شود، همچنین تصریح کرد: تمام پروژههای عمرانی دارای مطالعات زیستیمحیطی است و پیش از اجرای این پروژه نیز تأییدیه سازمان محیط زیست کشور کسب شده است.
مدیر آزادراههای فارس نیز با اعلام اینکه 90 درصد تابلوی علائم در مسیر آزادراه نصب شده است، و پایگاههای موقت پلیس، راهداری و هلال احمر مستقر شدهاند، تصریح کرد: اگر آزادراه ایمن نباشد، افتتاحی وجود نخواهد داشت.
محمد بزرگزاده با بیان اینکه قطعه هفت این آزادراه بهطول 12.5 کیلومتر در دست اجراست و طی ماههای آینده به اتمام میرسد، گفت: قطعه هشت که به بزرگراه حسینی الهاشمی شیراز متصل خواهد شد نیز در دست اقدام است.
وی با ابراز اینکه 5 مجتمع خدمات رفاهی در مسیر رفت و 5 مجتمع خدمات رفاهی در مسیر برگشت در حال اجراست، گفت: یک مورد از این تعداد مجتمع خدمات رفاهی به بهرهبرداری رسیده است.
بزرگزاده با یادآوری این موضوع که این پروژه بهصورت مشارکتی بین دولت و وزارت دفاع اجرایی شده است، افزود: 6 قطعه قابل افتتاح استانداردهای لازم را دارد.
وی همچنین با اظهار اینکه “هیچ آزادراهی نیست که روشنایی آن پیشبینی نشده است، در این پروژه نیز این مهم پیشبینی شده است”، گفت: این آزادراه، طولانیترین آزادراهی است که در یک مرحله افتتاح میشود، در زمان حاضر گیت عوارض آزادراهی در مسیر این پروژه مستقر نشده است.
وی در خاتمه سخنان خود ارزش ریالی روز این پروژه را بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
حسینی، دبیر شورای ترافیک فارس نیز در جمع خبرنگاران تأکید کرد: این پروژه در مرحله طراحی و ساخت و تابلوی علائم دارای استاندارد لازم است.
به گزارش تسنیم، سرانجام 19 مهرماه جاری این آزادراه پس از نزدیک به 13 سال به کام مردم فارس شیرین خواهد شد.
انتهای پیام/424/.+
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است