Get News Fast

 

علت کمبود معلم در مدارس استان مرکزی چیست؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در استان کوتاهی در حوزه آموزش و پرورش وجود نداشته است، اما به دلیل تاخیر دربرگزاری آزمون و اعلام نتایج آن، تعدادی از معلمان به تازگی مشغول به کار شدند و همین امر سبب ایجاد بی‌نظمی در حوزه آموزش و پروش و مدارس شد.

احمدرضا نوزانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به علت کمبود معلم در مدارس استان، اظهار داشت: در استان مرکزی هیچ گونه کوتاهی در حوزه آموزش و پرورش وجود نداشته است، اما به دلیل تاخیر در برگزاری آزمون معلمان و اعلام نتایج آنها، متاسفانه تعدادی از معلمان به تازگی مشغول به کار شدند و همین امر سبب ایجاد بی‌نظمی در حوزه آموزش و پروش و مدارس استان گردید. 

وی افزود: در حال حاضر حدود 45 درصد از ظرفیت آموزش و پرورش خالی است این در حالی است که سهمیه استان 532 آموزگار ابتدایی است اما 310 نفر قبولی وجود داشته است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه به درخواست وزارت کشور مقرر شد در استان جا به جایی در مکان‌های بکارگیری معلمان انجام شود، تصریح کرد: به طوری که اگر معلمی سهمیه اراک بود اما در اراک جذب نشده است به شهرستان‌ها انتقال پیدا کند تا به زودی نتایج اعلام شود و معلمان در مکان‌های جدید سازماندهی شوند. 

نوازنی بیان کرد: بر اساس تصمیم جدید وزارتخانه و ملحق شدن ظرفیت جدید جذب نشده در حوزه آموزش و پرورش به طور حتم در حوزه ابتدایی هیچگونه کمبودی وجود نخواهد داشت. 

وی ادامه داد: در حوزه متوسطه 471 نفر دبیر متوسطه سهمیه استخدامی استان بود و قرار بر این است تا پایان مهر ماه به آموزش و پرورش استان ملحق شوند چراکه مصاحبه آنها تا ابتدای مهرماه زمان برد و این مشکل در سطح کشور مطرح است و به استان مرتبط نیست. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: بنابراین هر زمان نتایج اعلام شود 471 نفر در حوزه متوسطه و 41 نفر در حوزه فنی و حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود و مشکل آموزش و پرورش استان در حوزه متوسطه برطرف می‌شود.

انتهای پیام/711/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا