رسانهها پوست شرکتهای بورسی را میکَنند
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عشقی در مراسم رونمایی از بازار سرمایه گذاری حرفهای با بیان اینکه یکی از معضلات جدی کشور تامین مالی در اقتصاد به ویژه تامین مالی پروژه های نیمه تمام است، اظهار داشت: اقتصاد عادت کرده که در تامین مالی مستقیم به سراغ به بانک برود چراکه نرخهای تعیین شده در بانکها جذاب است اما با توجه به سیاستهای کنترل نقدینگی و محدودیت منابع بانکی، تامین مالی از منابع بانکی در اختیار همه قرار نمیگیرد.
وی ادامه داد: در این شرایط بازار سرمایه میتواند سهم خود در تامین مالی را افزایش دهد و درصد بیشتری از تامین مالیها به بازار سرمایه برسد اما تحقق این هدف نیازمند به طیف بیشتری از ابزارها است.
عشقی با بیان اینکه محاسبه نرخ در تامین مالی از بازار سرمایه بین ١۵ تا ٣٠ درصد است و مخاطبان تامین مالی در بازار سرمایه هم سهامداران حرفهای و هم سهامداران غیرحرفهای هستند که آشنایی با بازار سرمایه ندارند اما ابزارهای تامین مالی در بازار سرمایه همیشه متعارف نیستند و همه افراد نمیتوانند این ابزارهای تامین مالی را درک کنند و قابلیت عرضه به تمام مردم را ندارند چراکه ریسک و بازدهی آنها متفاوت است.
رییس سازمان بورس افزود: بازار سرمایهگذاری حرفهای روش ابداعی خودمان نیست و در بسیاری از کشورها این بازار برای ساماندهی سرمایه گذاری راهاندازی شده است.
وی با بیان اینکه در این پذیرهنویسی ۹۵ هزار نفر شخص حقیقی سهام شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس را خریداری کردند و ۳۰۰ شحص حقوقی هم این سهام را خریداری کردند، گفت: یکی از مزایای پروژههایی که وارد بورس میشوند این است که نظارتها به عملکردها افزایش پیدا میکند و شرکتها باید گزارش ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و ١٢ ماهه ارایه کنند و رسانههای بورسی پوست شرکت را میکنند.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است, در صورت تمایل به مشاهده اخبار اقتصادی بیشتر پیشنهاد داریم از صفحه اقتصاد ما بازدید نمایید .