Get News Fast

 

سهم ۱۵ درصدی آموزش وپرورش از بودجه کشور در برنامه هفتم توسعه

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه کشور در برنامه توسعه هفتم ۱۵ درصد است.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، حامد صبوری امروز در جلسه شورای ششم آموزش و پرورش ضمن اشاره به آینده ایران، تشکیل تمدن اسلامی را بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در پنج گام، انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و سرانجام تمدن اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: جامعه اسلامی به دانش‌آموزان و معلمان اسلامی نیاز دارد،  شعاری که امسال بر این اساس نام‌گذاری شد، مدرسه قوی، ایران قوی است و برای ایران قوی نیاز به نسل قوی داریم.

وی افزود: تنها و بزرگترین فرصت تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی با این همه هجمه و دشمنی‌ها با ایران، آموزش و پرورش است، لذا باید صمیمانه از همه دستگاه‌ها کمک بگیریم و برای داشتن نسل تراز انقلاب اسلامی تمام تلاشمان را انجام دهیم.

صبوری با اشاره به برنامه هفتم توسعه سهم آموزش و پرورش را از بودجه 15 درصد اعلام کرد و گفت: در تلاشیم سهم آموزش و پرورش را در بودجه افزایش دهیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به ساختار آموزش و پرورش، کلاس‌های بیشتر از 40 دانش‌آموز را رد کرد و در خصوص نیروی انسانی، گفت: باید برای نیروی انسانی برنامه‌ریزی کنیم، مدرسه کوچک معنی ندارد، مدرسه باید فضا و فرصت تربیتی، فرهنگی، پرورشی و ورزشی داشته باشد که در سند تحول بنیادین هم به آن اشاره شده و گفته شده مدارس باید به سمت مجتمع‌های بزرگ آموزشی حرکت کنند.

صبوری به برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه به حوزه پرورشی و فرهنگی مدارس و وجود مربی پرورشی به ازای هر 150 نفر و اینکه دانش‌آموزان باید هر کدام یک مهارت داشته باشند تأکید شده است.

مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیاز است تا همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و با قبول نقش، مشوق‌هایی ایجاد کنند، همچنین برای مهارت‌آموزی هنرآموزان هنرستان‌های جوار صنعت، متناسب با اقلیم آن‌ها رشته و هنرستان تعریف و ایجاد کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی نیز اظهار داشت: در طرح هر دانش‌آموز یک مهارت به مهارت‌های تربیتی بیشتر توجه شود.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد افزود: کاستی‌های امروز جز با کار جهادی رفع نمی‌شود و خدمت جهادی این روز‌های آموزش و پرورش جز با نظر حضرت رضا علیه السلام به نتیجه نمی‌رسد.

وی همچنین در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از جلسات کمیته انرژی مدارس تأکید کرد: در باب عمل به شعار امسال، هر دانش‌آموز یک مهارت، بیشتر بر مهارت‌هایی تأکید شود که ملاحظات تربیتی آن رعایت شده باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی پیشنهاد کرد: تفریغ بودجه فرمانداری‌ها در سال جدید منوط به پرداخت کامل سهم آموزش و پرورش باشد و افزود: درصدد هستیم سه درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش برسد.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: ساماندهی و کارسازی و ثبت نام دانش‌آموزان اتباع خارجی طبق مقررات پیش رود و در آن خللی وارد نشود.

وی از مصوبات این جلسه بر ایجاد تفاهم نامه در باب طرح هر دانش‌آموز یک مهارت، بین آموزش و پرورش و فنی حرفه‌ای تأکید کرد.

سید‌امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز ادامه داد: افزایش مهارت‌آموزی در مدارس باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد، مسئله مهارت‌آموزی باید در مدرسه جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: جهت تحقق این امر لازم است قراردادی بین آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای بسته شود تا با هماهنگی بین آن‌ها نسبت به مهارت دقیق و مؤثر در مدارس اقدامات لازم انجام شود‌.

صراف، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نیز بیان کرد: مهارت‌آموزی را باید از کودکی با دانش‌آموز کار کرد. در آینده نظام به نیروی فنی متخصص ماهر نیاز دارد، دانش‌آموزان بالای 12 سال باید با کسب و کار و پول آشنا شوند و برای تحقق این امر، فنی و حرفه‌ای باید جدی گرفته شود.

وی افزود: باید هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌ها را به محل آموزش تبدیل کنیم. پیشنهاد می‌شود معلمان فنی و حرفه‌ای در سامانه‌های در نظر گرفته شده ما ثبت نام کنند و بعد از گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای گواهینامه دریافت کنند.

معاون آموزش متوسطه خراسان رضوی نیز در ادامه یکی از بستر‌های خوب کارآفرینی را فرهنگ مهارت‌آموزی دانست.

محمود رضایی اقبال دانش‌آموزان را به رشته‌های فنی و حرفه‌ای مثبت ارزیابی کرد و بیان کرد: کار بزرگی رقم خورده است و تنها در خراسان رضوی بیش از 5 هزار دانش آموز نسبت به سال گذشته بیشتر در فنی و حرفه‌ای ثبت نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: 13 هنرستان جوار صنعت، شرکای صنعتی آموزش و پرورش استان هستند. آموزش و پرورششرکای مهارتی نیز نیاز دارد.

معاون آموزش متوسطه خراسان رضوی دو طرح ایران مهارت و باشگاه کارآفرینان نوجوان را در راستای مهارت‌آموزی ولی طرح‌های کم بازده عنوان کرد و گفت: جامعه هدف این طرح‌ها کوچک است.

اقبال در پایان یکی از رویکرد‌های روز آموزش و پرورش را توجه به هوش مصنوعی عنوان کرد و گفت: هوش مصنوعی در دنیا مورد اهمیت قرار گرفته و ضروری است که ما نیز به آن بپردازیم.

انتهای پیام/282/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا