Get News Fast

 

راه و شهرسازی زمین برای ساخت «جایگاه سوخت کم‌جا» در شمال قزوین اختصاص دهد

عضو شورای شهر قزوین گفت: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری ۱۴ زمین را برای ساخت پمپ بنزین‌های کم‌جا پیشنهاد داد که در نهایت شرکت نفت جانمایی ۷ قطعه زمین را تأیید کرد. علاوه بر این لازم است راه و شهرسازی باید با تغییر کاربری این زمین‌ها موافقت کند.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال جاری به ریاست علی فرمانی و با حضور اعضا، عباس کشاورز صفیئی نماینده شهردار، هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، انتظاری معاون فنی و عمرانی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری و کارشناسان مرتبط و در 2 بخش افزایش تعامل‌های بین شورا با اداره کل راه و شهرسازی و بررسی لوایح شهرداری قزوین شامگاه سه‌شنبه در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

تکمیل کمربندی شرق نتیجه تعامل با سایر دستگاه‌هاست

در بخش دوم جلسه شورای شهر قزوین که با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد، فرمانی رئیس شورای شهر قزوین در سخنانی، اظهار داشت: بعضی از مباحث که در مدیریت شهری مطرح می‌شود، با تعامل‌های بین دستگاهی قابل اجرا است و به این نتیجه رسیدیم که گفتمان‌سازی و تعامل‌های بین دستگاهی را بیشتر کنیم، خروجی خوبی برای خدمت به مردم خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: ایرادهایی که در حوزه شهرسازی قزوین وجود دارد را می‌توان با برگزاری چند نشست تخصصی و تعاملی بین شورای شهر و راه و شهرسازی رفع کنیم و نتیجه موفق این تعامل را در اجرای طرح کمربندی شرق به ویژه بخش کمربندی آیت‌الله باریک‌بین می‌توان مشاهده کرد که گره‌های این پروژه باز شد و الآن شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

لزوم الحاق زمین به منطقه باراجین قزوین

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قزوین هم در این جلسه ارتباط و رایزنی با تمامی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری را از سیاست‌های شورای ششم دانست و گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم شهر قزوین احیای طرح احداث بلوار انصاری شرقی است که در صورت اجرا گره بزرگی از ترافیک مرکز شهر قزوین (اطراف سبزه‌ میدان و مجموعه دولت‌خانه صفوی) باز می‌کند.

وی افزود: در آخرین روزهای حضور صادق‌ مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، روند احیای طرح بلوار شهید انصاری شرقی متوقف شد و امیدواریم با حضور معاون جدید وزارت راه و شهرسازی گره این پروژه باز شود. مهمتر اینکه اجرای این طرح مطالبه مردم محله شهید بلاغی است.

مهدی‌خانی ادامه داد: موضوع مهم دیگر در ارتباط با راه و شهرسازی الحاق فاز دوم اراضی به منطقه گردشگری نمونه باراجین در شمال شهر قزوین است. به هر حال شهر قزوین با کمبود فضا و زمین برای توسعه مواجه است و به همین خاطر کارگروه زیربنایی الحاق این زمین‌ها به شهر قزوین را مصوب کرده بود که امیدوارم اجرای آن تسریع شود.

ورودی‌های شهر قزوین ساماندهی شود

این عضو شورای شهر قزوین بر لزوم ساماندهی ورودی‌های شهر قزوین تأکید کرد و گفت: این ورودی‌ها شامل بلوار آیت‌الله خامنه‌ای، بلوار صنعت، بلوار آیت‌الله ابوترابی، شهید سلیمانی و دیگر بلوارها و بزرگراه‌هاست. برای همه ما پرواضح است که وقتی گردشگر وارد شهر قزوین می‌شوند، نخستین نماد روبه‌روی این گردشگران نماد مناسبی نیست. بنابراین باید فکری به حال ساماندهی این ورودی‌ها کنیم.

مهدی‌خانی همچنین ساماندهی ناحیه شهری اسماعیل‌آباد را یکی دیگر از گره‌های شهری قزوین دانست و اضافه کرد: وضعیت اسماعیل آباد به سامان نیست و اگر راه و شهرسازی همراهی کند، می‌توانیم زمین‌هایی را در ورودی این ناحیه شهر تملک کرده و بزرگراه را در این ناحیه عریض‌تر کنیم.

عدم تعامل با راه و شهرسازی منشأ خیلی از نارضایتی‌های مردم است

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین هم در ادامه این جلسه با بیان اینکه هفته‌هاست منتظر ورود مدیرکل راه و شهرسازی به صحن شورا بوده، گفت: عدم تعامل بین شهرداری قزوین و راه و شهرسازی منشأ خیلی از نارضایتی‌ها شده و به همین خاطر هر چه‌قدر تعامل راه و شهرسازی با دستگاه‌های خدمات‌رسان بیشتر شود، به نفع مردم و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جلسات تعاملی باید ادامه‌دار باشد، اضافه کرد: در این حوزه باید جلسات پی‌ در‌ پی داشته باشیم و حداقل ماهی یک‌بار چنین جلساتی برگزار شوند تا گره‌ کار مردم باز شود.

ولی چگینی با اشاره به اقدام تحسین‌برانگیز دبیر قرارگاه حقوق عامه در انتظام‌بخشی به دست‌فروش‌ها و وانت‌بارهای شهر قزوین ادامه داد: طبق قانون سازمان ملی زمین و مسکن برای ساماندهی دست‌فروش و وانت‌بارها می‌تواند زمین در اختیار شهرداری قزوین قرار دهد تا این ساماندهی به صورت ریشه‌ای شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: بالاخره جمع‌آوری دست‌فروش‌ها موجب نارضایتی این قشر شده و از طرفی هم قرارگاه حقوق عامه حق دارد که ساماندهی لازم را انجام دهد. از سوی دیگر هم بسترهای لازم را برای ساماندهی دست‌فروشان و وانتی‌ها فراهم نکردیم و انتظار از راه و شهرسازی این است که چند قطعه زمین را در قالب بازار شبانه به این گروه اختصاص دهد.

راه و شهرسازی با تخصیص زمین به ساخت «پمپ‌بنزین‌های کم‌جا» موافقت کند

این عضو شورای شهر قزوین به لزوم اجرای طرح «پمپ‌بنزین‌های کم‌جا» اشاره کرد و گفت: متأسفانه در شمال شهر قزوین فقط یک‌ پمپ‌ بنزین داریم و با توجه به محدودیت زمین، از شهرداری قزوین خواسته‌ایم مانند شهر اصفهان پمپ بنزین‌های کم‌جا را احداث و راه‌اندازی کنند.

چگینی تصریح کرد: سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری 14 زمین را برای ساخت پمپ بنزین کم‌جا پیشنهاد داد که در نهایت شرکت نفت جانمایی 7 قطعه زمین برای ساختن این پمپ بنزین‌ها را تایید کرد و لیست این زمین‌ها را به راه و شهرسازی دادیم و امیدواریم مدیرکل راه و شهرسازی برای تغییرکاربری این زمین‌ها مساعدت کند.

وی همچنین به مطالبه 12 ساله مردم شهرک دانش قزوین برای الحاق زمین‌های فاز 3 این شهرک اشاره کرد و افزود: قرار بود برای اجرای این طرح طبق آخرین توافق 36 قطعه زمین شهرداری قزوین به راه و شهرسازی انتقال مالکیت دهد که با مشکل قانون منع فروش برخورد نکنیم، البته این تهاتر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را نیاز دارد و باید راه و شهرسازی در این زمینه پیگیری لازم را داشته باشد.

چگینی ادامه داد: موضوع دیگر اعطای سهم شهرداری از زمین‌های روبه‌روی استانداری قزوین است که اجرایی شدن آن متأسفانه در اداره‌کل راه و شهرسازی به مانع برخورد کرده است. چرا که کاربری این زمین‌ها از فضای سبز باید به تجاری-مسکونی تبدیل شود. 

وی تصریح کرد: یک مطالبه مهم دیگر افزایش تراکم ساخت در مناطقی مانند شهرک اندیشه و محله راه‌آهن است که خارج از بافت تاریخی و فرسوده قرار دارند. در ضمن باید زمین لازم برای ساخت پارکینگ ورزشگاه 15 هزار نفری اختصاص پیدا کند.

اجرای فاز سوم کمربندی نسیم شمال مصوب شد

نایب‌ رئیس شورای شهر قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه در سال 3 هزار میلیارد تومان در شهر قزوین هزینه می‌کنیم، گفت: 2 هزار میلیارد تومان از این عدد بودجه عمرانی شهرداری قزوین است و در این اوضاع بی‌پولی 1000 میلیارد تومان بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر پرداخت شده و 1000 میلیارد تومان برای ساخت کمربندی شرق هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز مصوبه به‌سازی فاز سوم کمربندی نسیم شمال با 29 میلیارد تومان بودجه توسط شورای شهر قزوین مصوب شد و انصافا شهرداری قزوین تمام‌قد پای شهر قزوین است و اگر تعامل‌های بین شهرداری و کمیسیون ماده 5 وجود داشته باشد، ضریب موفقیت مدیریت شهری تساعدی بالا می‌رود و در این صورت گره کور انصاری شرقی باز می‌شود.

حق‌شناس ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری قزوین 3 هزار میلیارد تومان از جیب مردم هزینه کرد. بنابراین خدمات راه و شهرسازی برای مردم شهر قزوین باید ملموس‌تر شود تا دوران باقی‌مانده از شورای شهر ششم را برای مردم شیرین‌تر کنیم.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است

 

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا