امکان انتقال آب از حوزه قزلاوزن و سد شهریار به اردبیل فراهم نیست/ باید از ”خزر و ارس” انتقال دهیم
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صدیف بدری شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و دغدغههای حوزه انتخابیه اردبیل اظهار داشت: به رغم تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجمع تشخیص مصلحت نظام و ابلاغ آن به دولت هنوز هیأت دولت محدوده راه اندازی منطقه آزاد تجاری را ابلاغ نکرده و این امر در هالهای از ابهام به سر میبرد.
وی تصریح کرد: بهتر است از بین چهار نقطه بیلهسوار، گرمی، پارسآباد، مشگینشهر، اهر و نمین یک نقطه را به عنوان نقطه آغازین منطقه آزاد تجاری اعلام کرده تا هر چه سریعتر فرآیند اجرایی این منطقه را شاهد باشیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: هر جا که زیرساخت لازم را دارد به عنوان نقطه شروع اعلام میشود و ما قول می دهیم تا در سالهای آینده مابقی سه نقطه الحاقی را نیز به محدوده منطقه آزاد استان اضافه کنیم.
بدری افزود: هر چند برخی موانع در اجرایی شدن این امر وجود داشته اما بهتر است دولت در هفتههای آینده محدوده را ابلاغ و مصوبه را برای اجرا به استان اردبیل منعکس کند.
وی پرهیز از عوام فریبی و تلاش برای حفظ منافع مردم را در حوزه قانونگذاری و نظارت یادآور شد و خاطرنشان کرد: در انتصابات به ماهیت استقلال قوا اعتقاد دارم و بر این باورم که مدیران دستگاههای اجرایی را باید استاندار انتخاب و از مشورت نمایندگان نیز بهره ببرد.
بدری غفلت از مسائل زیست محیطی را در سطح ملی و استانی یادآور شد و بیان کرد: باید به حوزه زیست محیطی و دغدغههای ایجاد شده در این بخش توجه کرده و در کنار آن تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت برنامهریزی دقیقی انجام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امکان انتقال آب از حوزه قزلاوزن و سد شهریار با 50 میلیون متر مکعب وجود نداشته و یا جوابگو نخواهد بود و بهتر است از منابع فراحوزهای به ویژه خزر و ارس آب مورد نیاز اردبیل به میزان 218 میلیون متر مکعب تأمین شود.
بدری در مورد راه آهن اردبیل تصریح کرد: راه آهن اردبیل در هفت سال اخیر از پیشرفت 35 درصد به 92 درصد رسیده و تا آخر امسال با حضور رییس جمهور امکان بهرهبرداری آن وجود دارد.
نماینده مردم اردبیل گفت: ما از رییس جمهور خواستهایم تا دور دوم سفر خود را با قطار به اردبیل انجام داده و در کنار افتتاح این پروژه، راه آهن اردبیل به پارسآباد را نیز کلنگزنی کند.
وی افزود: اردبیل باید به چهارراه ترانزیت شمالغرب کشور در حوزه ریلی تبدیل شده و امکان جابجایی بار از اردبیل به مقصد مرز بازرگان، آستارا و سایر استانهای همسایه نیز فراهم آید.
بدری از تجهیز فرودگاه اردبیل به سیستم آیلس کت 2 خبر داد و خاطرنشان کرد: نصب این دستگاه 70 درصد از ابطال پروازها را تعدیل کرده است.
وی ضرورت تکمیل بزرگراهها و احداث تونل دوم حیران را با سرعت بیشتر یادآور شد و اضافه کرد: ضروری است تا هر چه سریعتر بزرگراههای استان در مسیر توسعه این استان و تسهیل حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأمین قیر رایگان دستگاههای خدماتی به ویژه راه، راهداری و شهرداریها را یادآور شد و بیان کرد: در کنار این امر، در مجلس یازدهم تلاش شد تا افزایش اعتبارات عمرانی را نیز شاهد باشیم.
بدری با دفاع از شفافیت آرای نمایندگان گفت: حذف ارز ترجیحی باید مرحله به مرحله انجام میشد که این کار متأسفانه به یکباره انجام شد و ما نارساییهای زیاد اقتصادی را در این بخش شاهد بودیم.
انتهای پیام/131/.
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است