آینده تمدن اسلامی امیدوارکننده است
به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، آیتالله عبدالکریم عابدینی در دیدار حجتالاسلاموالمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: نسلکشی در غزه دل ما را آزرده است اما پشت این صحنههای غمانگیز، درخشش و اقتدار اسلام وجود دارد و شرایط مسلمانان در آینده بسیار امیدوارکننده است، پیش از این آمریکاییها همواره بهصورت تحقیرآمیز به ما میگفتند همه گزینهها روی میز است اما امروز وزیر امور خارجه ما به آنها گفته همه گزینهها مطرح است.
وی ادامه داد: شرایطی که آمریکاییها برای ما به صورت تهدیدآمیز و تحقیرآمیز ایجاد کرده بودند، تغییر کرده است و اکنون ما آنها را تحقیر میکنیم و این نتیجه لطف خدای متعال، مجاهدت بندگان شایسته و مخلص خداست، هم خدا را سپاسگزاریم و هم دعا میکنیم که خدای متعال بهزودی پرچم پیروزی را در سرزمینهای اشغالی به نفع ملسمانان برافراشته کند و ریشه کفر، الحاد و نفاق یهودیان را از میان بردارد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از مسائل بسیار مهم برای ما دانشگاه فرهنگیان است، دانشگاه فرهنگیان محل تربیت معلم است، در استان قزوین متأسفانه حال دانشگاه فرهنگیان خیلی خوب نیست، نمیتوان وظیفه ایمانی، دینی و وظیفهای که رهبر حکیم انقلاب از ما مطالبه دارند را با این شرایط محقق کرد.
تربیت معلم از جدیترین رسالتهای حوزوی
نماینده ولیفقیه در استان قزوین بیان کرد: تربیت معلم از جدیترین رسالتهای حوزوی است، خدای متعال در آیه 39 سوره احزاب درباره عالمان دینی فرمود «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا»، یعنی (همان کسانى که پیامهاى خدا را ابلاغ مىکنند و از او مىترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند و خدا براى حسابرسى کفایت مىکند).
وی خاطرنشان کرد: این آیه نشان میدهد حوزههای علمیه عهدهدار رسالتهای مهمی هستند که بستر آموزش و پرورش، دانشجو، دانشآموز و معلمان بهترین بستر برای پرورش این ایده ایمانی و قرآنی است، ما هم وظیفه میدانیم در حد توان منطقهای خود فعالیت کنیم.
آیتالله عابدینی تأکید کرد: ما باید هر چه در توان داریم پای این کار باشیم و در تربیت طلابی که بتوانند در مدارس نقش مفید و مثبت ایفا کنند بکوشیم، از سوی دیگر لازم است انعکاس کارهای خوب در آموزش و پرورش جدیتر باشد.
امام جمعه قزوین تصریح کرد: در احادیث آمده خانهای که در آن قرآن تلاوت میشود، اعضای آن خانه با قرآن سروکار دارند و ذکر خدا در آن خانه زیاد مطرح است، در این خانه فرشتگان جذب میشوند، شیاطین از آن بیرون میروند، یعنی اختلاف، طلاق و بداخلاقی از آن خانه دور میشود و برکت به آن خانه میآید، این خانه در آسمانها میدرخشد، مثل ستارگان آسمان که برای اهالی زمین میدرخشند.
وی یادآور شد: اگر دلی به قرآن روشن شود همین طور است، یعنی خانه دل اگر با قرآن روشن شود، در عالم ملکوت میدرخشد، مدرسهای هم که قرآنی باشد مثل این خانه است، یعنی شیاطین از آنجا میروند و فرشتگان به آن مدرسه میآیند، محله، شهر، کشور و مملکتی هم که قرآنی باشد همین طور است، ما هر چه موفقیت داشتهایم متعلق به آن جایی است که به قرآن گرایش پیدا کردیم.
نماینده ولیفقیه در استان قزوین اظهار کرد: قرآن و اهل بیت (ع) از یکدیگر جدایی ناپذیرند، پیامبر (ص) نیز روی این موضوع تأکید فرمودهاند که قرآن و عترت هرگز از هم جدا نخواهند شد، این دو عنصر در کنار هم ما را روشن و نورانی میکنند.
آیتالله عابدینی عنوان کرد: کوشش و تلاش در همه زمینهها وجود دارد اما معمولاً جزیرهای، مقطعی و موردی است، لازم است سامانهای طراحی شود که کارهای خوب استانهای مختلف در آن سامانه بارگذاری شود و همه بتوانند از این کارهای خوب ایده بگیرند و استفاده کنند، بهشدت جای این مسئله خالی است.
وی بیان کرد: کارهای ما نباید صرفاً برای گزارش کار باشد، بلکه کارها باید خدایی باشند و در صدد جلب رضای خداوند باشیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: تعامل خانواده و مدرسه بسیار مهم است و رابطه بین مسجد و مدرسه نیز حائز اهمیت است، در سال گذشته به همت مسئولین ارتباط نسبتاً خوبی بین مساجد و مدارس برقرار شد، کارهایی انجام شد که بیش از قبل پای دانشآموزان به مسجد باز شد.
نماینده ولیفقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما طرحی را از پیش طراحی کرده بودیم تا دانشآموزانی را که به صورت خودجوش در نمازهای جمعه حاضر میشوند تشویق کنیم کهعضو افتخاری ستاد نماز جمعه باشند، سپس بین این ها مسابقه برگزار کنیم تا رفقایشان را نیز اهل نماز جمعه یا مسجد کنند، این طرح خیلی میتواند موفق باشد و هنوز جای کار
دارد.
وی تصریح کرد: نظام ولایت و نظام امامت بسیار حائز اهمیت است، این دو با هم تفاوتهای اساسی دارند، ضمن اینکه ولایت پشتوانه امامت محسوب میشود، این معارف نورانی را باید در مدارس با حوصله به سمع، نظر و دلهای دانشآموزان برسانیم تا شخصیتشان از ریشه محکم شود و استخوانبندی اساسی و ایمانی داشته باشند.
حجتالاسلاموالمسلمین حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش کشور به تشریح برخی از اقدامات و برنامههای انجام شده پرداخت.
پایان پیام/
این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است