Get News Fast

 

مشکل اصلی صنعت خودرو، مدیریت غلط، نه دولتی بودن است

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: چالش ما در صنعت خودرو، دولتی بودن خودروسازان نیست بلکه چالش اصلی، نحوه مدیریت بنگاه هاست.

به گزارش وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابوالفضل خلخالی، افزود: خصوصی سازی اگر به صورت صحیح انجام شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در مدیریت صنعت خودرو داشته باشد؛ اما اگر این خصوصی سازی به صورت اشتباه انجام شود می‌تواند ثمرات منفی داشته باشد. 

معاون سابق مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: در کشور‌های بزرگ دنیا که در بحث خودرو حرف برای گفتن دارند، خودروسازان دولتی هم داریم به طوری که در کشور چین حداقل 5 خودروساز بزرگ، دولتی هستند. 

وی اضافه کرد: در خودروسازان اصلی کشور، مسئله تعارض منافع وجود دارد یعنی دخالت قطعه ساز در خودروسازی؛ اکنون قطعه ساز در هیئت مدیره خودروساز نقش دارد که این تعارض منافع باید مدیریت شود.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروساز چه دولتی و چه خصوصی باشد تا زمانی که این مسئله تعارض منافع حل نشود، چالشی را برطرف نکرده ایم؛ زمانی که این مسئله حل شد، با مدیریت صحیح به سود آوری خواهیم رسید بنابراین فقط خصوصی شدن راهکار حل مسئله نیست. 

وی با اشاره به داخلی سازی در صنعت خودرو، افزود: برای افزایش عمق ساخت داخل نیازمند سیاست گذاری صحیح هستیم تا بتوانیم میزان ساخت داخل را در کشور افزایش دهیم. برای اجرایی شدن این موضوع، وزارت صمت که در حوزه صنعت خودرو سیاست گذار اصلی است اخیرا آئین نامه‌ای منتشر کرده و در آن میزان ساخت داخل محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

این خبر در هاب خبری وبانگاه بازنشر شده است, در صورت تمایل به مشاهده اخبار اقتصادی بیشتر  پیشنهاد داریم از صفحه اقتصاد ما بازدید نمایید .

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا