Get News Fast

 

٣٠ درصد تکالیف سازمان برنامه در تخصیص‌ها محقق شد/ نرخ عوارضی در ترکیه ١١ برابر ایران

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: طبق تحقیقات انجام شده در حالی که نرخ دستمزد در ترکیه سه برابر بیشتر از ایران است اما نرخ عوارضی در این کشور١١ برابر نرخ عوارضی ایران است البته رقم عوارضی در ترکیه بالا نیست بلکه نرخ آن در ایران بسیار کم است و در سه سال گذشته هم میزان افزایش نرخ عوارضی متناسب با رشد تورم نبود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیرالله خادمی با اشاره به میزان حمل بار و مسافر از راه‌آهن همدانسنندج که در چند روز دیگر به افتتاح می‌رسد، اظهار داشت: طبق برآوردها در سال اول بهره‌برداری ١.٨ میلیون تن بار و ۴۵٠ هزار نفر مسافر از این مسیر حمل می شود و در سال بیستم بهره‌برداری میزان حمل بار از این مسیر  ٢.٨ میلیون تن و میزان جابه‌جایی مسافر به ٩۵٠ هزار نفر می‌رسد.

وی درباره اظهارات اخیر یکی از مسئولان مبنی بر اینکه در سالهای گذشته پروژه‌های ریلی بدون تجهیزات سیگنالینگ به افتتاح رسیدند، گفت: بومی سازی ساختار یکی از اهداف کشور بوده و این پروژه راه‌آهن سنندج هم صد درصد بومی است و ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های توانمند هستیم و به دنبال این هستیم که شرکت‌‌های ایران امکان اجرای سیگنالینگ را به دست بیاورند تا با قیمت بهتر و با ضمانت از شرکت داخلی خرید را انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سیگنالینگ برای ایمنی و مدیریت ترافیک در مسیر استفاده می‌شود، ادامه داد: از سال ٨۴ دیگر سیگنالینگ انجام نشد چراکه ترافیک در مسیرها بیشتر نشده‌بود، همچنین در ابتدای بهره‌برداری از پروژه به دلیل میزان ترافیک نیازی به استفاده از سیگنالینگ نیست. از سوی دیگر با توجه به محدودیت اعتبارات، میزان هزینه منابع اولویت بندی می‌شود مهمترین عامل عدم اجرا و نصب سیگنالینگ محدودیت منابع بوده‌است.  

خادمی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه سازمان برنامه و بودجه تا چه میزان از تکالیف خود برای پرداخت‌ها عقب ماندگی دارد، گفت: تا به امروز سازمان برنامه ٣٠ درصد از اعتبارات مورد نیاز را تخصیص داده که ارزش آن ۶۴٠٠ میلیارد تومان بوده و در نیمه دوم سال هم تخصیص دیگری خواهد داشت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا درباره آخرین اقدامات انجام شده در پروژه راه‌آهن رشت- آستارا گفت: به روسیه برای ارایه طرح شش ماه وقت داده بودیم که هنوز این مهلت تمام نشده ‌است. در این مدت ۶٠ جلسه با روس‌ها داشتیم و مذاکرات با طرف روسی ادامه دارد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه ١۵ آزادراه کشور گیت عوارضی الکترونیکی دارند، اظهار داشت: در چهار سال گذشته سرمایه‌گذاری برای ساخت آزادراه تقاضایی نداده و ورود سرمایه‌گذاران به پروژه‌های آزادراهی به شدت کاهش یافته چراکه مدت زمان بازگشت سرمایه طولانی شده که یکی از دلایل آن غیر واقعی بودن نرخ عوارضی آزادراهی است.

خادمی گفت: طبق تحقیقات انجام شده در حالی که نرخ دستمزد در ترکیه سه برابر بیشتر از ایران است اما نرخ عوارضی در این کشور١١ برابر نرخ عوارضی ایران است البته رقم عوارضی در ترکیه بالا نیست بلکه نرخ آن در ایران بسیار کم است و در سه سال گذشته هم میزان افزایش نرخ عوارضی متناسب با رشد تورم نبود .

همچنین خطیبی، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این نشست گفت: ٣٠ درصد از پیشرفت فیزیکی راه‌آهن همدان- سنندج مربوط به دو سال گذشته در دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/

 

منبع خبرگزاری ایلنا
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =

دکمه بازگشت به بالا