Get News Fast

 

کوهستانی‌ترین جاده ایران مشکل ایمنی ندارد/ چرا جاده پاتاوه ـ دهدشت افتتاح شد؟ + اینفوگرافی

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه ـ دهدشت را کوهستانی راه ارتباطی ایران دانست و گفت: این محور مواصلاتی هیچ گونه مشکل ایمنی ندارد.

محمد راستا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: جاده پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر به عنوان بخشی از کریدور جنوب به مرکز استان در سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و بعد از چندین دهه از آغاز عملیات اجرایی در دولت سیزدهم با حمایت‌ و هدایت مجموعه دولت خاصه وزارت راه و شهرسازی تکمیل و در سفر دوم رئیس جمهوری به این استان افتتاح و به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

همت دولتمردان در افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت

استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

وی عنوان کرد: در گذشته برای ارتباط مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با شهرهای گرمسیری از جمله دهدشت، لنده، چرام، بهمئی و …از جاده باشت استفاده می‌شد که در  سال‌های اخیر جاده باغچه سادات احداث و جایگزین شد و با همت دولتمردان امسال نیز جاده پاتاوه به دهدشت مورد بهره برداری قرار گرفت و تا حدود زیادی مشکل ارتباط چه از نظر مسافت و چه زمان برطرف شد.

راستا با اشاره به سبک شدن ترافیک در جاده‌های منتهی به شهرستان‌های گرمسیری استان ابراز کرد: با بهره برداری از کوهستانی ترین و به نوعی یکی از زیباترین جاده‌های کشور بخشی از بار ترافیک ارتباط مرکز کشور به جنوب و بلعکس بر روی این محور قرار گرفت و مردم به نوعی راحت تر شدند.

جاده پاتاوه به دهدشت ایمنی لازم را دارد

استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد جاده پاتاوه به دهدشت ایمنی لازم را دارد و یکی از دیدنی ترین جاده‌های کشور است، افزود: با احداث این جاده به نوعی زاگرس را عرضی رد کردیم و در مجموع مشخصات فنی در کوهستان از جمله حداقل شیب و قوس رعایت شده است.

راستا از رانندگان خواست سرعت و سبقت را در همه جاده‌ها از جمله پاتاوه به دهدشت رعایت کنند و ادامه داد: 800 کیلومتر راه اصلی در این استان داریم که طبق یک برنامه ریزی مدون برای کیلومتر به کیلومتر آن برنامه داریم.

ساخت جاده پاتاوه به دهدشت از کی شروع شد؟

استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

به گزارش تسنیم، ساخت جاده پاتاوه به دهدشت به طول 136 کیلومتر سال 73 و بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد و در دومین روز از دومین سفر استانی رئیس جمهور به این استان در تاریخ 27 تیرماه 1402 به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تسریع در عملیات اجرایی این پروژه جزو مصوبات سفر اول رئیس جمهوری به این دیار بود که بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شد و با تزریق این میزان اعتبار عملیات اجرایی به خط پایان رسید و در نهایت روبان قرمز با دستان آیت الله رئیسی رئیس جمهور قیچی شد.

با افتتاح این جاده ملی علاوه بر کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از 400 روستای محروم در دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار شدند.

13 تونل به طول هشت هزار و 200 متر و تعداد 18 دستگاه پل بزرگ بالای دهانه 16 متری در این جاده طراحی شده است و ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های قرار گرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.

جاده پاتاوه به دهدشت مرکز کشور را به خوزستان متصل می‌کند و دیگر نیازی به دور زدن کوه نیست و از اصفهان تا بنادر جنوبی 4 ساعت کاهش زمان خواهیم داشت.

استانداری کهگیلویه و بویراحمد ,

انتهای پیام/

در صورت تمایل به مشاهده اخبار استان‌ها پیشنهاد داریم از طبقه بندی استانی هاب خبری وبانگاه بازدید نمایید .

منبع خبرگزاری تسنیم
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی
ارسال از وردپرس به شبکه های اجتماعی ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا